Sitter och försöker få CDONTS.NEWMAIL att funka, men det går inge vidare!! Jag tycker syntaxen ser helt ok ut. Det är dock lite svårt att fatta hur anropet sker för du pratar om att du anropar mailskicket från en annan sida. Är du säker på att den överföringen där emellan är korrekt ock att variablernas värden verkligen blir inskickade? Du har Request.Form("tp2") som avsändaradress, men enligt kommentaren borde detta vara "subject". Sorry mitt fel,står fel här. Men på sidan så står det rätt utan att det funkar bättre...Någon som är bra på CDONTS.NewMail?
Varit inne på en massa sidor där dom visar hur man ska göra, så tycker att syntaxen borde vara rätt!?
Har fick iväg en del mail när jag hårdkodade vissa delar, men bara från en av två sidor som anropade samma funktion!! Nu när jag försöker använda mig av variabler så funkar det inte alls. Värderna i dom borde funka för jag har testat å skriva ut dom å det såg ok ut.
Skulle vara mycket tacksam om det var någon som kunde hjälpa mig!
tp1=Request.Form("tp1")'email
tp2=Request.Form("tp2")'subject
tp3=Request.Form("tp3")'name
set Mailobj = Server.CreateObject("CDONTS.NEWMAIL")
Mailobj.To = Request.Form("tp1")
Mailobj.From = Request.Form("tp3")
Mailobj.Subject = Request.Form("tp2")
Mailobj.Send
set Mailobj = nothing
**OBS!!
När jag provade och hårdkoda igen och satte "From" värdet till en fakead email adress då funkade det!?!?! Varför??
**OBS!Sv: Någon som är bra på CDONTS.NewMail?
Problemen ligger ju inte alltid på uppenbara ställen :-)Sv: Någon som är bra på CDONTS.NewMail?
/JohanSv: Någon som är bra på CDONTS.NewMail?