Hej. Skicka en länk till sidan så att vi kan se hur den genererade HTML:en ser ut. Bara det inte tolkas som reklam för sidan, men jag vill ju inte att det skall visas som det gör. Oj, du gillar tabeller du... Ramar, tabeller och felaktig HTML-kod... Trodde att sådant ogräs var på väg att utrotas, men tydligen inte... <code>Per Persson skrev: JAg tycker man kan framföra kritiken mer vänligt. Jag tycker inte kritiken var hård, men ursäkta mig. Det kan ju tolkas olika från person till person.Konstiga tabeller i webläsaren
Vet ej om det hör hemma här eller bland mjukvaror, men problemet är att när jag kör en loop i mitt asp script och radar upp allt i tabeller så blir det helknasigt i Firefox, men helt OK i iexplorer.
kolla denna bild <code>http://img184.imageshack.us/img184/7361/konstigatabellerdy4.jpg</code>
Trycker jag sedan på bilden och tittar på den sidan och sedan går tillbaka så ligger tabellerna rätt. Nu kommer dom lite sporadiskt, försöker jag visa samma sida 2 ggr så är det inte samma tabell som blir knas utan den växlar till olika. Och det märkliga med allt är att det är inte alla gånger den blir knas heller, utan det kan bli bra någon gång då och då.
Är det någon som har en förklaring till detta märkliga femomen?.
Tacksam för svar //JockeSv: Konstiga tabeller i webläsaren
/JohanSv:Konstiga tabeller i webläsaren
URLen Borttagen sedan sidan nu funkar som den skallSv: Konstiga tabeller i webläsaren
Jag skulle rekommendera att göra dig av med tabellerna och köra med divvar som du formaterar mha css.
Du kommer sova bättre på nätterna.
<ot> det räknas inte som reklam om du inte pushar för att folk skall köpa av dig. </ot>Sv:Konstiga tabeller i webläsaren
<html>
<script language="javascript1.2">
function popitup(page,l,t,w,h)
{
window.open (page,"_blank","height="+h+",width="+w+",left="+l+",top="+t+", scrollbars=yes,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no,resizable=yes")
}
</script>
<head>
Mellan <html> och <head> får ingenting annat än "whitespace" finnas.
</head>
<!--<body background="images/Blommor.jpg" bgproperties="fixed">-->
<a name="ankare"></a>
<!--Ner ny ram-->
<body link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000" style="text-align: left">
Mellan </head> och <body> får ingenting annat än "whitespace" finnas.
</table>
</table>
</table>
Och så här får det inte heller se ut.
Sv: Konstiga tabeller i webläsaren
Ramar, tabeller och felaktig HTML-kod... Trodde att sådant ogräs var på väg att utrotas, men tydligen inte... </code>
Ja jag har inte gått en massa utbildningar och kurser i detta med hemsidor, html och asp som många andra på denna sida. en annan är självlärd på det jag kan så kretik är bra, då kanske man lär sig något annat och kan samtidigt förbättra sig i det man kan.Sv:Konstiga tabeller i webläsaren
Jag tycker om sidor som validerar.
ww.W3c.org har en validator:
http://validator.w3.org/
Jag tycker det är mycket värdefullt att läsa html standarden, Det återfinns på w3c sida.Sv: Konstiga tabeller i webläsaren
din länk http://validator.w3.org/ Har jag tittat lite i, men tycker den är lite rörig sida.
Jag har ialla fall ränsat lite bland tabellerna, hittade några som var lite onödiga. Provade sedan i Firefox och då fungerade de fint.
Tack för era bidrag och funderingar.
//Jocke