Tjohej! Förresten... det gäller ju att tänka till ett varv extra innan man frågar... ;-) Ja - bra tänkt, och helt korrekt. Det är bara att ha dem som hidden på bekräfta sida. Tänk dock på att kode dem så att det inte bryter HTML tagarna med Server.HTMLencode:Samla ihop i en session eller textfil
Jag har ett formulär som jag skall samla ihop all data från på en bekräftasida, typ "Vill du verkligen lägga till detta i databasen?"
Hur samlar jag bäst ihop denna information. Jag är inne på att samla ihop allt med Sessions på bekräftsidan. Så frågan är: Finns det begränsningar före hur mycket data man kan lagra i sessions?
Om det kan ställa till problem med sessions så lutar jag åt att samla ihop allt i textfiler som presenterar på bekräftasidan. Textfiler som sedan raderas när man tryckt på ok och lagt till i databasen...
Så, finns det någon som har lite spontana reaktioner på detta? Nån som rekommenderar en helt annan metod?Sv: Samla ihop i en session eller textfil
Varför funderade jag ens på att lagra värdena i en session eller textfil?? Det är väl bara att jag samlar ihop värdena med request.form och sen presenterar dessa på "bekräftasidan" och SEN insertar i databasen...? Tänker jag rätt? =)Sv:Samla ihop i en session eller textfil
Låt bekräftelsesidan också ha ett formulär och lägg in en hidden fields med de data som du får från förra sidan.Sv:Samla ihop i en session eller textfil
<form method="post">
<input name="text" type="hidden" value="<%=Server.HTMLEncode(Request.Form("text"))%>" />
<input type="submit" value="spara" />
</form>