Hur ska jag göra för att göra det, det måste väl finnas någon nyare komponent än CDONTS som inte fick följa med i Win XP. http://www.pellesoft.nu/login/sysdoc/servpacks.asp Men där står ju inte nåt om IIS 5.1, bara gammla nt cdonts och till win9x. Jag menade om det finns någon ny komponent med i XP eftersom de slopade cdonts. Hej! De har inte slopat CDONTS, du måste bara installera det. WinXP = NT Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] <cite> Löste problemet! Ok låter bra!skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
Läste på passagens forum att man kunde lägga in CDONTS.DLL o köra det ändå, men var ska jag lägga den filen?Sv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
Finns länkar du kan titta på där.Sv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
Sv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
Kika in på denna sida...
http://www.cdolive.com
Blir du klokare efter det, så skriv gärna en rad här. Jag har nämligen samma problem som du !?
mvh
TorbjörnSv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
Öppna ett "Dos"-fönster och skriv: VerSv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Daniel>ver
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
C:\Documents and Settings\Daniel>_
och..
hur installerar man CDONTS då?, finns det på XP pro skivan?Sv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Daniel>ver
C:\Documents and Settings\Daniel>_
</cite>
Och skriver du likadant i Windows 2000 byts 5.1 ut till 5.0. Alltså en fortsättning på NT-systemet...
Eftersom jag inte har XP installerat kan jag ej svara på din fråga om den finns på cd:n, men testa länkarna annars.
/MichaelSv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
Kopierade CDONTS.DLL från en win2000 maskin och sparade denna under WINDOWS/SYSTEM32 i WinXP.
Annars vet jag inte hur man kan komma över denna komponent??
Sen måste du registrera denna naturligtvis!
Klicka på START och sedan på KÖR..
Skriv följande:
REGSVR32 c:/windows/system32/CDONTS.DLL
Klicka på OK och en dialogruta visas..
Vill du avregistrera komponenten nån gång skriver du likadant med undantaget från en liten växel innan C:
REGSVR32 /u c:/windows/system32/CDONTS.DLL
kör så det ryker....
mvh
TorbjörnSv: skicka asp mail från IIS 5.1 (winXP)
jag försökte det oxå, men jag kanske hade en gammal CDONTS.DLL från NT4 eller nåt, för det gick inte att regga den, men nu kör jag JMAIL istället, det funkar nog på samma sätt...