if request.querystring("fel")=01 then%> Koden fungerar som den ska. Det är inte det som är felet. Det är att man redirectas innan man fått chansen att klicka bort rutan Eftersom Response.Redirect körs på serversidan, så förefaller det vara riktigt. Din alertbox körs ju på clientsidan vilket torde innebära att den aldrig hinner köras innan du redirectar vidare användaren. Istället kan du ju prova att sätta window.location eller posta ett formulär från clientsidan efter du visat din alertbox. jag har råkat för samma fenomen trots att jag har använt vbscript.Hjälp
<script language="javascript">
alert("Det finns ingen användare med det namnet");
</script>
<%
Response.Redirect "default.asp?" & left(request.querystring,len(request.querystring)-7)
end if
%>
Med den här koden vill jag att den först ska visa en ruta och när användaren klickat bort den redirecta. Men rutan kommer inte upp. Finns det något sätt att stoppa läsningen av sidan tills man klickat på "ok"? Eller något annat sätt kanske?Sv: Hjälp
Sv: Hjälp
Sv: Hjälp
det kan beror på kanske att servern verkställer först alla koder som står mellan <%%> . när den når till kod raden redirect så ingeorera allt annat och flyttar till den nya sidan.