Tja alla. Är ganska ny på ASP och hålelr på och lär mig lite saker. Har hållit på med det förut men glömt det mesta. Jag vill göra en funktion som loggar om ett error uppstår när en användare registrerar sig till ex. Denna error skall sedan loggas till en .txt fil i min rotkatalog. Har googlat en del men inte hittat något exempel som förklarar hur man gör. Jag har lyckats skriva till filen hursomhelst men problemet jag har är att varje gång någon annan registrerar sig så skrivs all gammal data över. Glömde skriva, men har gjort så redan, men det var inte riktigt det som jag var ute efter, utan, jag vill mer att det ska loggas om det blir error nånstans, te x Loggningsfunktion i ASP +VBScript
Detta exempel som jag lyckats åstadkomma registrerar bara datum, tiden och email adressen för den som registrerat sig. Jag har all annan användar info i en databas, men jag vill alltså att det gamla inte skall skrivas över samt att alla errors som uppstår skall raporteras. Tacksam för svar.
Sub log(strEmail)
Const ForWriting = 2
Set oFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oFSFile = oFS.OpenTextFile(logPath,ForWriting,False) 'Öppnar textfilen för att skriva till den
oFSFile.WriteLine( date() & " " & TIME() & " :" & text & strEmail)
oFSFile.Close
Set oFSFile = Nothing
Set oFS = Nothing
End SubSv:Loggningsfunktion i ASP +VBScript
if error then
err.xxx, err.aaa och så vidare...