Jag har hört att det drar mycket minne från webbservern att använda sessionsvariabler. Jag försöker "save state" så långt det går med querystring, men i dagsläget har jag två sessionsvariabler för varje inloggad användare. Är det för mycket om man tänker sig att användarantalet går upp emot några hundra samtida? Jag har läst att det å andra sidan är helt okej att använda asp.net med sessionsvariabler (det är ju så krångligt att använda querystring när man hoppar mellan olika script som utför åtgärder och sidor som presenterar gränssnittet). den ena sparar bara ett heltal mellan 0 och 64 (byte?) Inga problem alls! Du kan säkert vinna lite (ej mätbart) prestanda om du stänger av sessionshanteringen helt, men då behöver du annan kod som fixar den funktionaliteten åt dej istället. Eftersom det troligtvis kräver mer har du ändå förlorat prestanda i slutändan.sessionsvariabler
Sv:sessionsvariabler
den andra sparar ett heltal mellan 0 och ... vad var det, någon miljon eller så (användar-id, förberett för många användare ;-)
Det är alltså ingen fara? skulle man till och med kunna klämma in en till sessionsvariebel som sparar ett heltal mellan 1-12 utan att prestandan kommer att försämras märkbart, någonsin?Sv: sessionsvariabler
/Johan