Hejsan! Ett sätt är att använda frames, då syns bara adressen till ditt frameset som ju kan finnas i default-dokumentet. Varför vill du egentligen göra det? För att det ska se snyggare ut? *Högerklicka* Properties> där stårlänken :) tyvärr så vill många företag man bygger sajter åt ha det på det viset, har jag märkt. deras url ska stå snyggt och fint på varje sida man är inne på, istället för en lång sträng med all katalogstruktur osv... Här har vi ett problem. Kunden säger att en lösning ska vara på ett visst sätt och en konsult som (oftast) håller med kunden. Mycket av detta bygger på traditionen 'kunden har alltid rätt'. hehe... jo, på det stora hela har du rätt, men jag har ingen lust att kasta bort ett projekt värt x antal hundra tusen för att gemene man ska kunna bokmärka sidan... ;)www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
Jag skulle vilja ha hjälp med hur jag gör för att dölja sökvägen till filerna i browsern.
Ex. Jag vill att det hela tiden skall stå www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html eller motsvarande.Sv: www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
Sv: www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
Tänk på vad det leder till. En användare kan inte bokmärka någon av dina sidor. Han kan inte heller skicka en länk till någon om din sida osv.
En mycket dum idé tycker jag.Sv: www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
Sv: www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
men jag håller med dig, det är lite synd. framförallt just att man inte kan bokmärka sidan på ett lätt sätt.Sv: www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
Jag har jobbat i 3 olika serviceyrken. Restaurangbranchen, vården och nu som konsult inom IT. 'Kunden har alltid rätt'-traditionen lever i dessa 3 yrken. Tyvärr är det ett helt befängt påstående. Det finns ingenting som säger att en kund har rätt! En kund hyr ju in en konsult för att den behöver hjälp. Alltså är det konsulten som har den högsta kompetensen.
Som konsult så ska man inte bara göra som kunden säger. Kund hyr oftast in en konsult för att den vill få ett jobb utfört. Om då kunden har fel i sin kravspec så har man ett *ansvar* att berätta för kund att ett fel föreligger och hur man på bästa sätt kan arbeta för att slippa felet.
Jag vet inte hur många uppdrag som jag har varit delaktig i där kunden inte vet vad den har beställt. Det som kan se bra ut på papper fungerar inte alltid i verkligheten. Att låta en uppköpare styra oss som besitter kompetensen tycker jag är alldeles uppåt väggarna fel.
Majoriteten av kunder jag har varit i kontakt med har varit positiva till att man förbättrar deras lösning. Detta måste naturligtvis ske med en ordentlig motivering om varför kunden har fel och varför konsultens (min) lösning är bättre för kunden.
Jag har tom tackat nej till kunder som inte har velat förändra sin felaktiga lösning. Detta har jag motiverat till men chef med " om vi bygger den här tjänsten så dåligt som kund vill så risker vi att få ett dåligt ryckte i branchen". Detta har hitentills fungerat.
Så, min lösning på ditt problem är som följer: förklara för din kund varför hans lösning är felaktig och varför han ska välja en annan. Går han med på detta så jobba vidare. Gör han inte det så strunta i uppdraget och gå vidare till nästa. Det är bara genom att stå för sin produkt som man kan överleva i IT-branchen, inte genom att göra som alla säger åt dig!Sv: www.vadsomhelst.nu istället för www.vadsomhelst.nu/test.html
Annars håller jag definitivt med dig, men det finns gränser på hur långt jag går för att ha min heder i behåll.