Jag har reklam på min sajt á la tradedoubler och google adsense, men jag har en part som vill annonsera på min sajt, och betala mig för varje ny kund jag förmedlar, hur löser jag bäst det? Jag har ingen lösning för ditt problem, men eftersom du ska betala för riktiga kunder så borde din part inte ha något större intresse av att lura dig. så är den bästa lösningen att helt enkelt skicka med en flagga som berättar att trafiken kommer från mig vid registrering, ex. via querytring, eller hur brukar man göra? hur gör tradedoubler m fl. ? precis som du beskrev nu.. med en id-nyckel via querystringTa betalt för genererad trafik
Jag skulle kunna lägga en länk till ett särskilt registreringsformulär på deras sajt, där de vet att trafiken kommer från mig, men det känns inte särskilt säkert - dels kan jag ju bara logga hur många som klickar sig dit, inte hur många som registrerar sig - så jag kan ju bli lurad. Dessutom har de en prova-gratis period först, så jag kan ju ändå inte veta vad deras försäljning blir.. är det bara att ha förtroende och hoppas att man inte blir blåst?Sv: Ta betalt för genererad trafik
Varje kund han får borde alltid vara en förtjänst och sägar han att han inte får några kunder så kommer du till slut att plocka bort reklamen och plötsligt får han inga fler kunder.
Visst, ett kort tag kan han lura dig och tjäna på det, men i det långa loppet borde han vara intresserad av att samarbetet fungerar.
ThomasSv:Ta betalt för genererad trafik
Sv: Ta betalt för genererad trafik