Jag vet att man i IIS kan stänga av felmeddelandena som kan göra känslig del av koden offentlig, men om man kör mot webbhotell, kan man göra den inställningen i typ global.asa eller nåt? eller måste det ligga på varje sida? Eller måste man höra av sig till dem och säga: stäng av det här? Annars får du köra någon felhantering. kolla t ex in OnError sätter man då <% On Error GoTo 0 %> övert på varje sida, eller måste den sitta efter varje rad där man kan förvänta sig att felet skall uppstå? <%On Error GoTo 0%> ställer tillbaka felhanteringen i "standardläge", så som du har det nu alltså. Om du däremot kör <%On Error Resume Next%> kommer alla fel ignoreras. REKOMMENDERAS INTE, om något går fel kommer det ge oanade resultat som blir omöjligt att felsöka. Använder du resume next måste du kontrollera Err.Number efter varje "moment" för att se om det uppstått något fel, det är omständigt, men enda sättet att sköta det på från kod. Jag frågade Loopia men de sa att jag skulle kolla runt hur man gjorde... <b>Finns det ingen on error don't resume?</b>stänga av debugging message
Sv: stänga av debugging message
http://www.devguru.com/technologies/vbscript/14167.aspSv:stänga av debugging message
Sv: stänga av debugging message
Du kan inte be webhotellet fixa en egen felsida åt dej som användare skickas till när fel uppstår?
/JohanSv:stänga av debugging message
(de gav först ett exempel för PHP, men när jag berättade att jag kör Vb fick jag alltså ovan till svar).
Finns det ingen on error don't resume? =) eller on error response.redirect errorpage.htm? =)Sv: stänga av debugging message
Jo, det är det On Error Goto 0 gör. Det är standardbetendet, alltså att exekveringen avbryts och man får ett felmeddelande i browsern.
<b>eller on error response.redirect errorpage.htm?</b>
Det måste konfigureras i IIS, se Artikel [Bygg en egen 500 - internal server error sida]
/Johan