jag ska visa siffror i följande format: 120 000 Testa att skriva session.lcid=1053 Vad är det för databasformat på fältet objrs("pris") ? Hur ser indatat ut som ligger i det fältet? Det är integer på pris. Indatat är vanliga siffror helt oformaterade. Jag testade formatnumber("120000", 2) och det gav samma resultat, dvs ett ? i mellanrummet. Kan vara formateringen i databasen som inte stämmer med content.type på documentet. Integer är det, ochdatan läggs in via formulär. testade att skriva ditt exemepl men det hjälpte tyvärr inte. Får samma resultat. Prova att kasta in följande på sidan Jag kan vara ute och cykla men har du testat att sätta Testade <% @ CODEPAGE = 1252 %>, men det hjälpte tyvärr inte. aha.. codepage 1252 är för svensk formatering.. inte för jag vet hur tal formateras på farsi, men codepage för farsi är 1256, du kan ju alltid testa det.. Det hjälpte tyvärr inte, får fortfarande samma fel. Dessutom blev all annan persisk text helt konstig. men om jag ändrar encoding till Western Iso elr western windows så blir talet gelt perekt men texten fel. Känns hel lurigt.Fel vid visningen av formatNumber
med följande kod: pris = FormatNumber(objrs("pris"),0,True,False,True)
men resultatet blir: 120?000
vad beror det på, och hur korrigerar jag det, detta script funkade tidigare utan ändringar, men efteratt jag ändrat till utf-8 så blev det så här. Hur får jag tillbaks det i rätt format?Sv: Fel vid visningen av formatNumber
Kan vara så att webbserverns inställningar på datum och tid är knasig?Sv: Fel vid visningen av formatNumber
Testa att skriva motsvarande .... FormatNumber("120000",2) och se vad som visas på sidan..Sv:Fel vid visningen av formatNumber
Sv: Fel vid visningen av formatNumber
Har du utf-8 i databasen skall du spara filen(html/asp) i utf-8 och lägga till metaparameter.Sv:Fel vid visningen av formatNumber
Sv: Fel vid visningen av formatNumber
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">Sv:Fel vid visningen av formatNumber
<% @ CODEPAGE = 1252 %>
längst upp på sidan?
Vet inte om detta är vad Codepage styr... men jag minns att jag löste något formateringsfel genom att sätta den först på varje sida..Sv: Fel vid visningen av formatNumber
Angående charset så har jag ändrat till Utf-8 för att hantera språket Farsi, och kan inte använda den föreslagna för att bibehålla funktionaliteten. Dock så bli resultatet gällande ? helt rätt men all annan text blir hel knasig då.
Detta problem kom när jag bytte till Utf-8 men måste ju gå att lösa, då siffrorna i basen är desamma.Sv: Fel vid visningen av formatNumber
Sv:Fel vid visningen av formatNumber
Något annat förslag att formatera pris så det får mellanslag på tusen avgränsaren (kan nog acceptera . oxå:)) kod ser ut så här nu: pris = FormatNumber(objrs("pris"),0,True,False,True)