Det kan du inte göra... Det skulle betyda att servern skulle behöva kunna hålla reda på oändligt många sessions, eftersom det inte finns oändligt mycket minne är detta en omöjlighet... Det du kan göra är att ange ett högt timeout-värde, såhär har jag för mig: Jag vill själv hålla reda på användarna genom att logga när de rör sig på sidan. Om de inte rör sig på ex. 20 min så loggas de ut. Det är alltså en grej som måste köras varje gång en sida laddas. Därför vill jag ha en session för varje användare som finns tillgänglig och som inte försvinner av sig själv. Jag förstår inte riktigt vad du vill göra, men vore det inte betydligt smidigare att placera en cookie på klienten som håller koll på vem det är? Då kan du ju se vem som rör sig på vilka sidor... Sessions är inte till för att skapa en "användardatabas" utan för att hålla reda på saker om den aktuella sessionen (fint ord va? ;) ). Sessionen sak inte finnas för alltid, men den ska inte försvinna förrän jag vill (vilket kollas varje gång någon rör sig på sidan). Det hade gått bättre med cookies, men det är ju inte alla som accepterar det. om vi säger så här. Dom som är så jävla paranoida att dom inte tar emot cookies får faan inte använda din sida...........så resonerar jag.Sv: Session
Session.Timeout = minuter
Detta är väl inte en bra lösning, vad är det du vill åstadkomma? Det kanske finns någon bättre lösning?
/JohanSv: Session
Sv: Session
/JohanSv: Session
Sv: Session
Det kan väl knappast vara lönsamt att skriva om sida till en jobbigare lösning bara för ett fåtal personer inte tar emot cookies.......eller hur