Jag har tidigare gjort flerspråkiga sidor genom att göra flera uppsättningar av alla filer och statiskt bara byta ut texten till rätt språk. Problemet är ju att när man är engagerad i uppdateringar (som nu) så blir det en väldans massa mer jobb =) Just flerspråkstöd, tycker jag, är en ganska svår sak att implementera på ett bra sätt. Jag kör allting i ett projekt mot MySQL databas och ASP.NET och det går bra än så länge i utvecklingsstadiet.språkstöd
Jag har tänkt att det tar onödigt mycket kraft att anropa databasen efter den statiska texten, men är det så? Vad är det bästa och smidigaste sättet att göra flerspråkiga sidor? Finns för övrigt något att vinna på att köra asp.net för detta ändamål (jag har säkert saker att vinna inom alla möjliga områden med .net, men i just detta avseende?)Sv: språkstöd
Men med ASP.NET får du ju en hel del "gratis" och stöd för många fler funktioner än du har i ASP.
Ett sätt som jag tror också används är att ha XML filer för språket och sedan bygga någon typ av funktionalitet som läser in rätt språk på basen av valt språk.
Men om jag ska vara ärlig tror jag nästan att smarta databasfrågor är snabbare än att parsa XML filer.