Vad är detta fel med multistep som ideligen kommer när jag försöker ändra mina SQL kommandon och köra med command objektet? Det kan exempelvis vara att du gjort några syntaxfel i koden, att connection inte fungerar , tabeller är fel osv osv. Så om du då får flera av dessa fel i en och samma sql-fråga så kallas det multistep. Bästa är att iterera (loopa) igenom alla fel som uppstod när du visar felet. Det jag tycker är intressant är att alla mina SQL frågor fungerar när jag kör dem på connection.execute, det är bara när jag vill ta samma fråga och gå genom command-objektet som det börjar uppstå fel... som Andreas sade, kanske det är drivrutinen för MySQL som inte vill gå ihop med command-objektet...fler saker som inte funkar med cmd
Vill den inte jobba ihop med MySQL eller vad är problemet?
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.
(koden:)
cmd.CommandText = "SELECT rakning FROM `users` WHERE `user`=? AND rakning=1"
set rs = cmd.execute (,array(session("user")))Sv: fler saker som inte funkar med cmd
Tyvärr kan jag inte mySQL dialekten så mycket att jag kan lista ut vad som är fel där.Sv:fler saker som inte funkar med cmd
Skall testa det andra han gav förslag på i min andra tråd också, när jag får tid till veckan...