Hmm... Vilken datatyp är inkomst, är det en boolean/bit eller en integer? åter från semestern =)har rundgått probl. men vore ändå intressant att veta..
Ett intressant problem som jag gått runt - följande kod funkar
<b>'rs.open "SELECT `id`,`kategori`,`visa` FROM kategorier WHERE `user`=" & session("user") & " AND `inkomst`=" & i & " ORDER BY `inkomst`,`kategori` ASC", Conn</b>
men med cmd funkar det inte
<b>cmd.CommandText = "SELECT `id`,`kategori`,`visa` FROM kategorier WHERE `user`=? AND `inkomst`=? ORDER BY `inkomst`,`kategori` ASC"
set rs = cmd.Execute (,array(session("user"),i))</b> där i är antingen 1 eller noll...
Om jag däremot hårdkodar ettan eller nollan som skall klippas in på inkomst=? då går det alldeles utmärkt... så det funkar ju i ett fall som detta när det bara är två alternativa värden... någon som har en susning varför? Fel <b>error 800a0bb9</b>, fel antal argument eller oväntad längd på argumentenSv: har rundgått probl. men vore ändå intressant att veta..
Om det är en boolean/bit så kan det vara så kanske det gällper att först kovertera det till en bool i vb;
set rs = cmd.Execute(, array(session("user"), CBool(i)))
Sv:har rundgått probl. men vore ändå intressant att veta..
nej, det hjälper inte att konvertera med CBool... datatypen är tinyint(1) så jag tycker att en CInt(1) borde funka bra... men något fel är det =) jag har hårdkodat det, inte ett så stort bekymmer..