Tjenare... Inträffar det vid vissa indata (vilka i sådana fall) eller slumpvis? Den in data som kommer är ju alltid arrDeal (array) Den array:en minskar med en (1) item vid varje gång den körs, då jag slumpar fram ett item som jag sedan tar bort efter join() är körd. Är du säker på att det är vid join som felet uppstår och inte i replace? visst var det som du sa att det var i replace som problemet var att jag får felet om det kommer "" i str så tar den bort alla space. Nu funkar ju funktionen om den får rätt värde in.. men det var intressant att få reda på varför det hände...Join() gör fel?!?
Jag sitter här och blir fundersam om någon annan upplevt detta.
Har ett script där jag använder en array (arrDeck) och ska plocka bort ett item.
Private Sub removeDealtCard(str)
sTempArr = join(arrDeck)
arrDeck = split(Replace(sTempArr, str, ""))
End Sub
Det som händer är att den funkan 95% av fallen men så helt plötsligt så join:nar den fel, den joinar utan " " (space/mellanslag) och då funkar ju inte funktionen.
Har någon annan upplev detta? Jag har då inte det.
det blir ingen skillnad om jag skriver join(arrDeck, " ") heller.
Scriptet gör upp till 5 sådana anrop per sidvisning.
mvh
MartinSv: Join() gör fel?!?
/JohanSv:Join() gör fel?!?
Dock indatan som kommer i functionen är en slumpad data men den har ingen kontakt med join() så den borde ju inte ha nåt med det hela att göra...
Det här inträffar slumpartat.
EDIT!!!! ----------------------
Jo det hade tydligen med str värdet den är ""/null när det blir fel...
Men är det inte konstigt att dom 2 har med varandra att göra? eller har jag värmeslag?
-------------------------------Sv: Join() gör fel?!?
/JohanSv:Join() gör fel?!?
Jag tackar och bugar Johan!