Jag håller på med ett nyhetsbrevsskript och fått det att funka med undantaget att det vill maila alla 22.000 kunderna på en gång, vilket får servern att storkna :-( Om du har möjlighet, gör en windowsapplikation som du kör från din egen dator. Låt programmet ha en loop som för varje iteration anropar en sida på webbservern som skickar ut ett gäng mail. Storkna? Jag antar att du får en script timeout? I så fall kan du ändra timeout-propertyn tillfälligt till ett högre värde: Tack för svaret, men detta var långt utanför mitt kundskapsområde Hej Lars-Erik Om det inte är något annat som skall göras på servern (det vet du bättre än jag) ser jag inget problem med att den belastas hårt och länge. Att skicka 200 åt gången ger dock inte servern något andrum. Du måste i så fall pausa exekveringen efter 200 skickade mail. Men jag tror inte att pausa är möjligt i klassisk asp. Autoselect första 200 sen nästa 200 ur databas
Jag har tänkt mig att select satsen skall hämta de 200 första posterna, skicka mailet. nästa 200 posterna skicka mailet osv.
Jag får dock ingen kläm på denna select sats. Googlade runt och hittade div. svar att man skulle ha nån knapp för att generera "nästa sida" med databasresultat.
Problemet är att jag inte har någon "synlig sida" det skulle dessutom bli en himla massa knapptryckningar.
Har någon ett bra förslag hur jag skall lösa detta?
Koden ser ut så här dag
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
dbpath = server.mappath("../fpdb/maindata.mdb")
Connection.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source=" & dbpath
SQL = "Select * from provmail where news = True "
RS.Open SQL, Connection, 1, 1
antal = RS.recordcount
x = 0
Do until rs.EOF
här genereras html mailet och skickas
x=x+1
Rs.MoveNext
Loop
slut
Sv: Autoselect första 200 sen nästa 200 ur databas
I anropet till sidan kan du skicka med ett räknevärde som du tar *200 för att skicka ut mailen i grupper om 200.Sv:Autoselect första 200 sen nästa 200 ur databas
<% Server.ScriptTimeout = 3600 %>
Återställ den till standard-värdet (90sekunder) sedan.Sv:Autoselect första 200 sen nästa 200 ur databas
Men tack iaf
Mvh
PeterSv: Autoselect första 200 sen nästa 200 ur databas
Jag provade detta men eftersom det i nuläget skickas ca 22.000 mail tar det sin modiga tid, och belastar servern lite väl hårt.
Men som jag skrivit i tid. inlägg så borde det väl gå att generera en select på de första 200 sedan de nästa 200, eller är jag helt ute och cyklar?
Mvh
PeterSv:Autoselect första 200 sen nästa 200 ur databas