Jag får inte min global.asa fil att fungera i PWS. Är det något speciellt man måste göra för att få det att funka? den skall ligga i c:\inetpub\wwwroot för att fungera. Sedan är det ju också så att det måste stå något begripligt i den ?! Kan den inte ligga i C:\inetpub\wwwroot\undemapp också? Om alla andra filer ligger där. Nej, global.asa måste ligga i den webbsites rot. I PWS är det (väl?) alltid C:\Inetpub\wwwroot, medan i IIS är det där du har pekat ut den till. Det behöver ju inte alltid vara c:\inetpub\wwwroot, eftersom man även i PWS kan ändra sökvägen till rooten på servern. Jag har inte så stor koll på asp men jag tror att det är så här: Jag har inte så stor koll på asp men jag tror att det är så här: OK, men man kan åtminstone bara ha en rot, och det är där den ska ligga. I IIS kan man ha flera webbsiter, och då kan man ha en i varje rot. <snip> Jag löste det hela genom att skapa en ny virtuell mapp.global.asa
Sv: global.asa
/mickeSv: global.asa
Man kan ha hur många global.asa som helst på sin webbsite. Lägger man en global.asa i en mapp så gäller den bara för den mappen.
/FransSv: global.asa
Man kan ha hur många global.asa som helst på sin webbsite. Lägger man en global.asa i en mapp så gäller den bara för den mappen.
/FransSv: global.asa
</snip>
Jo, man kan ha hur många man vill. Men nej, man kan inte bara lägga en global.asa i en mapp och tro att den gäller där. En global.asa gäller för en applikation. En applikation har en rot (t ex "c:\inetpub\wwwroot") och kan ha ett antal underkataloger (i flera steg). Då gäller applikationens global.asa (som ligger i roten) för alla filer i roten och alla dessa underkataloger.
Om man däremot lägger in ett s k Virtual Directory i applikationen (under roten eller någon underkatalog) så blir det en egen applikation, och kan då också ha en egen global.asa (den måste ha en egen, eller rättare sagt den utnyttjar inte den 'övre' global.asa).Sv: global.asa
Men om man vill uppdatera global.asa då måste jag antingen byta namn på den virtuella mappen eller starta om datorn. Detta går ju inte när den ligger ute på nätet. Hur gör man då?