Hej!! eftersom du adderar text till tabellen så skall du ha ' ' runt det värden som du adderar där fälten är av typen text eller memo. Jag adderar ingen text, detta är den delen av koden som är felaktig.. denna raden är det förmodligen som spökar Testa detta:Ganska konstig lr..?
helt plötsligt får jag detta felmeddelandet, men jag har inte fått det innan. Koden är den samma som den alltid varit och jag har inte ändrat i den. Så jag började undra varför deta felmeddelandet kom upp när jag loggade in på min sida..
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Syntaxfel (operator saknas) i frågeuttrycket '(ID=Pa_RaM001 AND UserID=Pa_RaM002 AND Lösenord=Pa_RaM003 AND Admin=Pa_RaM004 AND Fnamn=Pa_RaM005 AND Enamn=Pa_RaM006 AND Epost=Pa_RaM007 AND Ålder=Pa_RaM008 AND Spelar=Pa_RaM009 AND IP IS NULL AND Bild=Pa_RaM010 AND Förstorad_bild IS NULL AND Höjd=Pa_RaM011'.
/Pp/databas/login/check_login.asp, line 23
och på rad 23 står d:
RecSet.Update
MVH
//JonnieSv: Ganska konstig lr..?
/PelleSv: Ganska konstig lr..?
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath ("data/login.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Addera = "SELECT * From Medlemmar"
RecSet.Open Addera, Connect, adOpenStatics, adLockOptimistic
If RecSet("Status") = "online" AND DateDiff("n", RecSet("Datum"), Now) > 45 Then
RecSet("Status") = "offline"
RecSet.Update
End If
Do Until RecSet.EOF
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close
%>
vore tacksam för hjälp.
MVH
//Jonniernää, inte precis
RecSet.Open Addera, Connect, adOpenStatics, adLockOptimistic
det heter adOpenStatic, inte adOpenStatics
Fast man ska iofs aldrig använda filen adovbs.inc
Den innehåller bara en massa variabler, man kan lika gärna skriva siffervärdet ist
typ: RecSet.Open Addera, Connect, 1, 2 osv
För det är ju lite onödigt att inkludera alla andra variabler än dom man behöverSv: nää, inte precis
<code>
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath ("data/login.mdb")
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Addera = "SELECT * From Medlemmar"
RecSet.Open Addera, Connect, <b>3, 3</b>
Do while not RecSet.EOF
If RecSet("Status") = "online" AND & _
DateDiff("n", RecSet("Datum"), Now) > 45 Then
<b>RecSet.Edit</b>
RecSet("Status") = "offline"
RecSet.Update
End If
RecSet.MoveNext
Loop
RecSet.Close
set connect = nothing
</code>
(har för mig att .Edit inte behövs längre, är osäker)