Jag har lagt upp mailadresser i en databas som jag sedan vill hämta upp på min sida med hjälp av mailto. Koden ser ut så här. Jag hakar på en gammal tråd som nästan ger mig svaret... Om jag nu har förstått dig rätt. Nej tyvärr inte rätt. För mig så ger det en ny länk längst upp på min sida.problem med mailtolänk i asp
Response.Write("epost<br /><br />")
Problemet är att när mailklienten öppnas så syns inte mailadressen som ligger i variabeln mail i mailfönstret, som jag trodde att det skulle göra, Kan man lösa det på något sätt,
Jag vill alltså att mailadressen som tillhör länken ska synas i mailklienten när man klickar på länken, precis som om man hade kört mailtolänken med vanlig html och utan databas.
Kan någon hjälpa migSv: problem med mailtolänk i asp
Denna skapar en ny "Mailto:länk" på sidan man kan klicka på och skicka ett mail.
Men om jag vill att knappen ska funka som en vanlig mailto: länk direkt (men ändå hämta mailadressen från textbox.text) hur gör jag då?
<code>
'Response.Write("epost<br /><br />") ' funkar typ, gör en fungerande länk istället
</code>
Jag önskar att e-postprogrammet på datorn ska öppnas med adress från mail.text direkt när jag klickar på knappen.Sv:problem med mailtolänk i asp
<code>
//kör din sql hämta ut posterna med rs
While Not rs.EOF //osv
response.write ""&_
rs("Namn") & "" & " </B>
//osv
</code>
..och här ser du hur du kan få med subjectsraden också.Sv: problem med mailtolänk i asp
<code>
Response.Redirect("mailto:" & mail.Text & "")
</code>
Ger en närmare funktion, mailprogrammet startar med nytt mail, men sidan jag är på försvinner då...
Å andra sidan såg jag nu att jag är på asp forumet, inte asp.net som jag trodde... Ooops...