Hej, Det är klart att det kan ha en prestandasänkande funktion men knappast märkbart. Då är det viktigare hur koden i övrigt ser ut. Okej, så objekt är att dra sig för men variabler av den typen jag nämner är okej? Om man vet vad man gör kan man lagra även objekt i session. Sessioner sparas juh bara på besökarens dator minne, varför slöar den ner sajten isåfall, det är frågan? En session sparas faktiskt på servern, det är bara sessionscookien som sparas på besökarens dator.sessionsvariabler med gammal asp
Jag har ett svagt minne från när jag läste ASP att man skulle akta sig för sessionsvariabler för de sänker snabbt sajten... är detta ett fixat problem, var det en av barnsjukdomarna i ASP eller är det ett bestående problem? (Jag talar inte om .NET utan gammal hederlig scripting).
Jag har i dagsläget en Lng och två Int som sessionsvariabler.. funderar på att lägga in en bool också, påverkar min prestanda?
Vilken typ de är av kanske för övrigt inte har någon betydelse... allt är väl samma i asp scripting...?Sv: sessionsvariabler med gammal asp
Sv: sessionsvariabler med gammal asp
Vad som rekommenderades var att man inte skulle lagra objekt i sessionsvariabler om man hade många samtidiga besökare. Då kunde man få problem med minnesbrist. Till viss del gäller det väl fortfarande även om hårdvaran är bättre idag. Slutsatsen är att du inte berhöver oroa digg i normalfallet.
Allt är inte samma datatyp, men det går inte att deklarera en variabel till att vara av en viss datatyp.Sv:sessionsvariabler med gammal asp
Sv:sessionsvariabler med gammal asp