Tjo! Om du skall installera något på webbhotell brukar man få ett bestämt nej. Men många har just den komponenten du pratar om. Försök få till det med den, annars kanske steget över till .net är att rekommendera - för där kan du göra vad du vill utan att bli beroende av vad du tillåts installera på servern. Annars är en java-applikation en bra grej. Humm... Ja, det lät ju som ett bra alternativ. Finns det något exempel, alternativt en helt färdig applikation för detta? Kolla www.aurigma.com, de har både java och activex-kontroller för att redigera bilder. Kostar visserligen en slant. En slant var lite i underkant :D .... Den innehöll lite väl många funktioner för mitt användningsområde. Definitivt inga fel på funktionerna, men jag tror att mina stackars användare kommer bli förvirrade om det är för många knappar... Ser helst endast en ruta där man flyttar ett aktivt område (låst storlek) och väljer vilken del som ska beskäras... Om koden visas behöver nog ASP.NET aktiveras för kontot på webhotellet. Hade mitt hotell på en Linuxserver :) Menar du javascript som körs på klienten när du skriver java? I sådana fall är det inga problem då det inte är beroende av något på servern. Nej, tänkte mest på om jag hittar någon lämplig Javaapplikation som fungerar med min bildbeskärning. Menar du java-applet? Samma sak där, appleten i sig bryr sig inte om vilket webserver den hostas på. Däremot kan det finnas en risk att den kräver en applikation på servern som är skriven i PHP, JSP eller liknande. Du får helt enkelt kolla upp vad den kräver.Bildbeskärning i ASP
Är på jakt efter någon form av script som kan assistera mig i bildbeskärning. Jag vill alltså att användarna ska kunna ladda upp en bild, sedan krympa den och välja vilket segment som ska visas. Har sett flertalet sidor som har detta. Har kikat lite på ASPJpeg, men den tycks bara krympa och ställa kvalitet osv. Möjligt att jag missat ett gäng funktioner.
Någon som har koll på detta, och hur det går till med "installation" av denna typ av komponenter hos diverse olika webhotell....
Mvh
ChristofferSv: Bildbeskärning i ASP
Sv:Bildbeskärning i ASP
Då kan man fixa om den som man vill innan den laddas upp.Sv: Bildbeskärning i ASP
Sv: Bildbeskärning i ASP
Sitter för närvarande o kikar lite på ASP.NET... Högst förvirrad just nu :)
Försökte med en ASP.NETfil (C#) som jag laddade upp hos webbhotellet... Sidan visas dock i kod och inte grafiskt... Är jag korkad eller är det något jag måste aktivera hos hotellet om det blir så?Sv:Bildbeskärning i ASP
/JohanSv: Bildbeskärning i ASP
Ska nog skifta över till Windows... Tappar CGI, JSP och PHP...
Kör iofs inga CGIscript, JSP- eller PHPkodade sidor...
Jag borde väl fortfarande kunna köra typ Java även om jag inte har JSP?Sv:Bildbeskärning i ASP
/JohanSv: Bildbeskärning i ASP
/Johan