Hej. Jag letade först lite i forumet för att se om någon annan post behandlade ämnet, men hittade inte. Ta bort "On Error Resume Next" och kolla vad du får för felmedellande. Tack för svaret. Jag tog bort "On Error Resume Next", men får även då: Samma fel som jag fick på B-One.Problem med upload på webbhotellet "One"
Jag gör en hemsida som ligger på webbhotellet "One" eller "B-One" som det också verkar ha kallats. På en sida vill användaren kunna ladda upp en bild tillsammans med lite text, och jag försöker göra ett enkelt litet "admin" till detta. Problemet är att det verkar helt instabilt, ibland går det utmärkt att ladda upp bild och text, sen kan jag även redigera texten och allt funkar. Men ibland krashar det och jag får detta fel:
HTTP Error 507
507 Unexpected
The Web server encountered an unexpected error while communicating with the ASP service.
Please contact the server's administrator if this problem persists.
Ibland loggas jag ut från adminet osv.. Är det någon som har haft liknande problem med "One"?
"One" använder något som kallas Chili Upload och min kod ser ut såhär:
<code>
sql = "select * from articles"
rs.Open sql, Connect, adOpenstatic, AdLockOptimistic
Response.Expires = 0
Set Upload = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
If upload.FormData("file1") <> "" Then
upload.AllowOverwrite = true
Upload.SaveToFile Server.mapPath("uploads")
On Error Resume Next
Filename = Upload.FormData("file1").FileName(False)
End if
rs.AddNew
rs("rubrik") = upload.FormData("rubrik")
rs("typ") = upload.FormData("typ")
rs("content") = upload.FormData("content")
rs("datum") = date
If Filename <> "" Then
rs("bild") = Filename
End If
rs.Update
response.redirect "admin.asp?do=content&action=lista"
Set Upload = Nothing
</code>Sv: Problem med upload på webbhotellet "One"
Jag har tidigare haft B-One men jag avslutade där då jag fann att det blev ganska ofta fel pga det är ett
Linus-system och sen konverteras detta till ett windows-system. Jag tyckte inte om det då det krabbade
ganska så ofta för mig.
Jag ligger idag på Loopia och tycker att det är helt perfekt.Sv:Problem med upload på webbhotellet "One"
HTTP Error 507
507 Unexpected
The Web server encountered an unexpected error while communicating with the ASP service.
Please contact the server's administrator if this problem persists.
Ja, Loopia brukar ungefär samma kod fungera utmärkt på.
Någon annan som har några tips?Sv: Problem med upload på webbhotellet "One"
Jag kan bara rekommendera en sak (innan du blir gråhårig) byt...