Har ett stort problem med att ladda upp filer med asp. Om jag försöker ladda upp en fil som är större än ca 65 mb så kommer följande felmeddelande upp. Inget svar på frågan, men... 65 mb => ca 65 000 kb => ca 16 bitar, kan det vara en variabel någonstans som gör overflow?Uppladdning av filer.
007~ASP 0101~Unexpected error~The function returned |.
The most likely cause for this error is the incorrect setup of AspMaxRequestEntityAllowed in IIS MetaBase.
Jag har provat att ändra AspMaxRequestEntityAllowed till max och ökat timeoutvariabeln, men det funkar ändå inte. Googlat runt på problemet och det verkar som att många haft samma problem med löst det genom att öka AspMaxRequestEntityAllowed. Det fanns dock några som det inte hjälpte för.
Jag kör asp-sidan på Windows 2003 Server.
Jag laddade ner en trialversion av ett uppladdningsscript som heter aspupload och det funkar alldeles utmärkt. Koden låg dock i en dll-fil så jag kan inte se hur de har löst det.
Är det någon som vet hur tusan jag ska lösa detta störiga problem så vore det kanon. Sv: Uppladdning av filer.
Det är inget riktigt meningen att man ska ladda upp så stora filer via http. En server som tillåter stora filuppladdningar är sårbar för attacker. Du kanske ska titta på en FTP-lösning?Sv: Uppladdning av filer.
För övrigt: Http är trevligt, ftp är otrevligt