Om jag har skapat en "*.inc" med utforskaren och öppnar den sedan med Interdev så färgar den inte syntaxerna i aspkoden. Hur gör jag så att de gör det, fastän det inte`är en *.asp utan *.inc? Varför ska du döpa en asp-fil till .inc??? Med standardrättigheterna på IIS är det en stor säkerhetsrisk! Om en användare får ett scriptfel som säger att det blev fel i filen.inc, så kan den lätt skriva in adressen till filen och ladda ner den, om det nu råkar vara så att den skulle innehålla sökväg och ev lösenord till en databas är ju inte det så kul? Detta är ju inget problem om filerna ligger så att de inte är åtkomliga från webben, men om de är åtkomliga är det inte alls bra... Mitt tips är att döpa filen till *.inc.asp eller något annat som slutar på .asp så att scriptet exekveras istället för att laddas ner, det brukar jag göra. Ja, det har du helt rätt i. Jag läste på www.idg.org/webstudio att man skulle använda inc som filändelse men dittt resonemang verkar inte helt fel...jag kör nog med din idéFärgning i Interdev
/FransSv: Färgning i Interdev
Om du gör på detta sätt slipper du dessutom troligtvis problemet i Interdev som en bonus :)
/JohanSv: Färgning i Interdev
/Frans