Hejsan. Vad du efterfrågar är alltså kod som kan packa upp en massa olika format av komprimeringar till en bitmap, sedan kod som kan skala om en bitmap, för att till sist spara ned en bitmap. Att göra det i asp lär ge långsam exekvering. Förslagsvis ser du till att hotellet skaffar komponenter för det, eller så byter du språk till t.ex. php eller asp.net (jag föredrar det sistnämnda) ASP.NET har jag stöd för idag. Fördelen med asp.net är att du lär dig det fortare än du löser problemet utan komponenter i asp ;) Haha, jo det tvivlar jag inte alls på... Frågan är om man tjänar något på att lära sig ASP.net jämfört med att vidareutveckla sina kunskaper i php :)ImageResize i ASP/Javascript utan komponent
Vet inte om detta ska publiceras under Javascript eller ASP, men vi testar får vi se...
Är på jakt efter ett resizescript motsvarande : http://tech.mikelopez.info/2006/03/02/php-image-resize-script/
Detta scriptet fungerar efter mina önskemål, men problemet är att min server (windows iis) inte stödjer PHP, så jag skulle vilja ha det i ASP istället.
Hotellet har inte stöd för ASPJpeg o allt vad komponenterna heter, så det blir inte aktuellt.
Alternativet vore ju (om man nu skulle få önska allt), att ha ett script som först, vid uppladdning skalar om bilderna till procentuell x 480px, och procentuell x 113px. På så vis bör man ju inte få problemet med stående/liggande bilder?
Det måste ju finnas något sådant script kodat i ASP. Orkar inte byta server en gång till (Sun1ASP är inte kanon).
//ChristofferSv: ImageResize i ASP/Javascript utan komponent
Sv:ImageResize i ASP/Javascript utan komponent
Tyvärr är det inget språk jag behärskar. Sv: ImageResize i ASP/Javascript utan komponent
Sv:ImageResize i ASP/Javascript utan komponent