Hej! Jo, men vid flera samtidiga användare måste man ju på nåt sätt ge rätt användare åtkomst till filen... Visa ett unikt nummer på betalsidan som är kopplat till den användaren och som måste skickas med i SMS:et. Att skriva in ett långt nummer i ett SMS låter lite dumt. Det kan lätt bli fel. Är inte användarna inloggade? Vilken tjänst använder du? MOSMS? De skickar med användarens mobilnummer så du kan begära att användaren skriver in det för att identifiera sig... Jag använder MOSMS. Gjorde så att jag skickar med en kod i sms:et som man måste ange i ett textfält för att få ladda ner filen. Det funkar bra.SMS betalning
Grejar med en smsbetalningstjänst och behöver lite hjälp med hur man kollar att betalning skett och att rätt person får åtkomst till filen man köpt.
index.asp
Talar om vilken text som ska skickas som sms till nr
check.asp
Ligger i iFrame i index.asp och kollar med ett javascript setTimeout om betalning skett. Om det har betalats ska man få åtkomst till prylen med en "LADDA NER" länk. Annars ska en text stå "Väntar på SMS" till betalning skett
incoming.asp
Tar emot SMS, plockar ut variabler och skickar tillbaka svar till mobilen.
Kan man skapa ett sessionobjekt i incoming.asp som kollar eller har någon någon annan smart lösning?
Hoppas ni hajar vad jag menar.
Tack på förhand!Sv:SMS betalning
Sv: SMS betalning
/ThomasSv:SMS betalning
Sv:SMS betalning
Sv: SMS betalning