Varför ska alltid filen adovbs.inc som man använder vid databashantering i ASP krabba? Det blir ett felmeddelande som ungefär säger att adovbs.inc är inkluderad på fel sätt., Om vi förutsätter att webbsiten ligger på C:\Inetpub\wwwroot, så betyder kommandot <!-- #include virtual="adovbs.inc" --> att adovbs.inc-filen ligger i C:\Inetpub\wwwroot, oavsett var den sidan man skriver koden i ligger. Jag har själv laddat upp den. Det ska nog funka om jag byter ut virutal mot file. jag fick ingen ordning på den med include "virtual" men med iclude "file" funkar det ... konstigt nog ... men om hottellet uppgraderat till IIS 5 så släng in nedanstående i global.asa istället så slipper du trixandet med include av adovbs.inc ... Det funkar utmärkt med "file" på det webbhotellet jag använder. Adovbs.inc problem
Jag inkluderar den så här:
<!-- #include virtual= adovbs.inc -->
Det funkar i PWS men krabbar alltid på webbhotel.
Någon som vet någon lösning?
// CarlSv: Adovbs.inc problem
CarlSv: Adovbs.inc problem
Om man däremot skriver <!-- #include file="adovbs.inc" --> så betyder det att adovbs.inc-filen ska ligga i samma katalog som sidan man skriver koden i ligger. Felet beror alltså säkert på var din adovbs.inc ligger placerad. Har du själv laddat upp den?Sv: Adovbs.inc problem
Tack för hjälpen
// CarlSv: Adovbs.inc problem
<!-- METADATA NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library"
Type="TypeLib" UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2DA4}" -->
// peter --- Sv: Adovbs.inc problem
Men jag ska testa även med det du föreslog.
/Carl