Hej, Google ;) http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=sv&q=parameteriserade+fr%C3%A5gor+ado+asp&meta=&btnG=Google-s%C3%B6kning Jag vet inte om du har förstått mig rätt, felet jag får är att jag inte kan lagra enkel fnuttar i databasen. Det var precis sådär du inte skulle göra =) Ska testa din kod imorgon, ska in o sova nu för att jobba tidigt imorgon =) fick syntax fel: felkod: Menar du såhär? [citerat Hassan Fakhro Medlem:7069 [Update]#268479] felkod: Har grävt runt lite på google, men jag ger upp.. Asp är för utdött för att det ska gå att hitta något vettigt jag har en javascript kod som ja ska lagra i databasen o kunna uppdatera via admin sidan, därför måste jag lagra dom. Som jag ser det så skall du ju inte lagra någon kod i databasen. Du måste väll kunna ha en extern Du borde använda ADODB.Command-objektet som finns exempel på i länken till swesecure som Oskar länkade till i början. Kolla Oskars länk (http://www.swesecure.com/default.aspx?ID=dc6ea60a-12ae-4e7e-9e9c-59489ccafa90&IID=d628e96e-f8fd-44ed-9537-4061c817e9b1), första kodexemplet innehåller en parameteriserad fråga. Förvisso en SELECT, men det viktiga är att den är parameteriserad. Jag trar att du kan få lite hjälp om du läser här http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=889Update
Jag försöker ha en Html kod i en tabell i min databas,
När jag skall uppdatera min kod får jag felmeddelande som tex:
MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.45-community-nt]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'style type="text/css" media="screen">' + '@import "mod_fpslideshow.css";' + '#' at line 1
Den accepterar liksom inte tecken som ''''' etc.
Hur gör jag för att fixa detta?
Jag lagrar en hel script sida i min mysql databas för att sedan visa den på sidan.
Tacksam för svar.
Mvh HassanSv: Update
http://www.swesecure.com/default.aspx?ID=dc6ea60a-12ae-4e7e-9e9c-59489ccafa90&IID=d628e96e-f8fd-44ed-9537-4061c817e9b1 ser bra utSv:Update
Min kod ser ut såhär:
<code>
Frontflash = Request.Form("frontflash")
Connect.Execute("Update contents Set frontflash = '"& Frontflash &"' where id = '1'")
Response.Redirect "admin.asp?show=frontflash"
</code>
TackSv: Update
Testa följande istället:
Connect.Execute("Update contents Set frontflash = ? where id = ?", Array(Frontflash, '1')) 'Varför har du id som en sträng..?
Sv:Update
Jag använder denna kod för min egen admin inloggning.
Där har lag bara lagrat 1 id via mysql-front som ja uppdaterar via sidan.
Jag vet att ja kan skriva id som request.querystring men orkade inte just nu eftersom de bara kommer finnas en fält i den tabellen, som nu är 1 =)Sv:Update
<code>
Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'
Syntax error
/nogomiyard/admin/admin.asp, line 4571
Connect.Execute("Update contents Set frontflash = ? where id = ?", Array(Frontflash, '1'))
</code>Sv:Update
<code>
Microsoft VBScript compilation error '800a0414'
Cannot use parentheses when calling a Sub
/nogomiyard/admin/admin.asp, line 4571
Connect.Execute("Update contents Set frontflash = ? where id = ?", Array(Frontflash, "1"))
</code>Sv:Update
<code>
Connect.Execute(Update contents Set frontflash = ? where id = ?, Array(Frontflash, "1"))
</code>
Mvh Hassan
PS: Är ingen riktig asp mästare, så vore mycket tacksam om du kunde ge mig en fungerande kod istället för beskrivning.Sv: Update
<citat>
Menar du såhär?
</citat>
Nope, nu tog du bort citattecknen istället ;)
[citerat Hassan Fakhro Medlem:7069 [Update]#268479]
<citat>
PS: Är ingen riktig asp mästare, så vore mycket tacksam om du kunde ge mig en fungerande kod istället för beskrivning.
</citat>
Fast då lär du dig ingenting, och det känns ganska meningslöst då ;)
Hur som haver, borde vara någonting i stil med
Connect.Execute "Update contents Set frontflash = ? where id = ?", Array(Frontflash, "1")Sv:Update
<code>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-5.0.45-community-nt]SQLBindParameter not used for all parameters
</code>
Snälla, en fungerande kod nudå :DSv: Update
Sv:Update
Sv: Update
funktion som du kan anropa?Sv: Update
/JohanSv: Update
/JohanSv:Update