Jag har en asp sida där jag vilj visa en aspx-sida i. Har testat med iFrame men vill inte ha en fast höjd. I aspx kan man ladda en sida via en placeholder... finns det någon motsvarighet i asp? Placeholder är väl en vanlig div-tagg med fast x och y axel? Använd en iframe, klart enklast. Om du måste "klistra in den" så får du ta till lite trick, du får leta rätt på något sätt att göra en http-request på servern Som de framkommer i mitt huvud inlägg så har jag testat iFrame utan att bli nöjd. Anledningen är att en iFrame kräver fast höjd och bredd. iFrame är mitt sista alternativ om det inte finns något annat sätt. Finns det en aspx-"placeholder" motsvarighet i asp?
Sv: Finns det en aspx-"placeholder" motsvarighet i asp?
<div style="position:absolute; top:50px; left:100px;height:200px;width:200px;">
Här är din placeholder....
</div>
Alternativt kan du använda "position:relative;"
Då kommer den placeholdern att visas där du placerar ut den, dvs i en tabell eller inom en annan div-tagg som du placerat ut.Sv:Finns det en aspx-"placeholder" motsvarighet i asp?
Ok men hur får jag min aspx-sida att visas i en div?
("Placeholder är väl en vanlig div-tagg med fast x och y axel?" ... nja)Sv: Finns det en aspx-"placeholder" motsvarighet i asp?
Sv:Finns det en aspx-"placeholder" motsvarighet i asp?
Java-script ? Kommer bara inte på hur jag skall få formuläret att visas i en div.....