Hej! Öppna filen i notepad och välj spara som - välj unicode och se om det hjälper. Om inte, testa då utf-8 eller de 3 alternativ som finns och se om det blir någon skillnad. jag har testat att spara den som ANSI istället för UTF-8 men det gör ingen skillnad, faktum är att hela sidan är kodad i UTF-8 men det är bara den filen som krånglar. Skapa en ny sida och klistra in koden och se om det blir samma problem eller om det löser sig .. Om du har includefiler och andra filer som används(som js-filer) så kan detta också orsaka problem om det är blandat har jag upplevt.Charcode problem
Jag håller på att konstruera en site och har byggt allt från en och samma dator med samma editor (Notepad++). Problemet är att en av sidorna som av någon anledning får en annan charcode vilket leder till konstiga ersättningstecken av ÅÄÖ. Chartypen är satt till UTF-8 i headern.. Den här sidan hämtar data från en access databas där jag har importerat ett table från en amerikansk version av access (vet inte i vilken version den ursprungliga databasen är gjord i). Kan detta leda till charcode problemen? Grejen är den att ersättningstypen dyker upp i den vanliga texten också, alltså inte bara i datat från databasen.
Det var länge sedan jag höll på med asp, kan någon vänlig själ berätta hur jag gör för att forca servern till att skriva ut den i en annan charcode/chartype?
Tack på förhand! Sv: Charcode problem
Sv:Charcode problem
Sv: Charcode problem
Sv: Charcode problem