Min kod skulle jag ha varit du så hade jag inte kört login kontroll med javascript, går att hacka på 10 sec. [citerat eldar terzic Medlem:23354 [Formulär får inte innehålla...]#269872] I och med att han varifierar bla lösenord för att komma vidare till en annan sida, då skulle jag köra på något säkrare än en javascript. > I och med att han varifierar bla lösenord för att komma vidare till en annan sida, då skulle jag köra på något säkrare än en javascript. Hassan, du verkar bara vilja ha färdiga lösningar vilket inte kommer hjälpa dig så mycket i din egen utveckling som utvecklare, om du förstår vad jag menar.Formulär får inte innehålla...
<code>
<script type="text/javascript">
/* Detta script finns att hämta på http://www.jojoxx.net och
får användas fritt så länge som dessa rader står kvar. */
String.prototype.isValidEmail = function(){
return !!this.match(/^([a-zA-Z0-9]{1}([a-zA-Z0-9\.\-\_]*)[a-zA-Z0-9\_\-]{1})@([a-zA-Z0-9]{1}([a-zA-Z0-9\.\-\_]*)[a-zA-Z0-9]{1})\.([a-zA-Z]{2,4})$/)
}
function tecken() {
if (document.kontroll.username.value=="") {
alert("You have to enter your username, Begin with a letter, and use only letters (a-z), numbers (0-9), the underscore (_), and no spaces.");
return false;
} else if (document.kontroll.email.value=="") {
alert("You have to enter your email, You must activate your account after signing up, this is for your own safety (Ex: my@mail.com).");
return false;
} else if (!document.kontroll.email.value.isValidEmail()) {
alert("You have to enter a valid email, (Ex: my@mail.com), read our rules.");
return false;
} else if (document.kontroll.remail.value=="") {
alert("You have to verify your email.");
return false;
} else if (document.kontroll.password.value=="") {
alert("You have to enter your password!");
return false;
} else if (document.kontroll.rpassword.value=="") {
alert("You have to verify your password!");
return false;
} else {
alert("Thank you, You will now be sent to next site.");
return true;
}
}
</script>
</code>
Jag vill lägga till att username inte får ha något blanksteg, eller tecken som < ' > @ etc.
Tacksam för svarSv:Formulär får inte innehålla...
Sv: Formulär får inte innehålla...
<citat>
skulle jag ha varit du så hade jag inte kört login kontroll med javascript, går att hacka på 10 sec.
</citat>
Det är ingen loginkontroll, det är en verifiering av tillåten email, användarnamn och lösenord vid t.ex. registrering av en ny användare på en site. Men visst, det måste dock kompletteras på servernSv:Formulär får inte innehålla...
Sv: Formulär får inte innehålla...
Eh, va? Var verifierar han lösenord i javascriptet? Det enda som kollas är att värde är inmatat i de två lösenord-fälten. Hur hade du "hackat" denna sidan?Sv: Formulär får inte innehålla...
Om du själv inte klarar av att hantera dina sajter så anställ någon som kan istället för att förlita dig på forum och visar ilska av att ingen vill ge dig helt klara exempel som fungerar bara för dig.