Hej, så ser min kod ut: Hej, Kör du på din egen burk eller ett webhotel? Skulle kunna vara att du inte har rättighet att köra externa program från ASP. Ser att jag är lite sen på att posta Hej Patrik,FFMPEG Rättighet
<code>
<%
Dim WSHShell
Set WSHShell = Server.CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.Run "C:\inetpub\wwwroot\video\ffmpeg -i" & Server.MapPath("\test.wmv") & " -ar 22050 -ab 32 -f flv -s 100x100 " & Server.MapPath("\test.flv")
Set WSHShell = Nothing
%>
</code>
Får felmeddelande:
Microsoft VBScript runtime error '800a0046'
Permission denied
Jag har gett full rättighet till mappen video från utforskaren men får fortfarande de felmeddelandet.
Tacksam för svarSv:FFMPEG Rättighet
samma fel på de scriptet:
<code>
<%
Dim WSHShell
Set WSHShell = Server.CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.Run "C:\inetpub\wwwroot\video\ffmpeg.exe -i C:\inetpub\wwwroot\video\test.wmv -y -f image2 -t 0.001 -s 100x100 -ab 30 -ar 22050 C:\inetpub\wwwroot\video\testing.flv"
Set WSHShell = Nothing
%>
</code>Sv:FFMPEG Rättighet
Hittade lite tips här: http://www.webdeveloper.com/forum/archive/index.php/t-80735.html
Enligt förslag på den sidan, testa med:
WSHShell.Run "%comspec% /c C:\inetpub\wwwroot\video\ffmpeg.exe -i C:\inetpub\wwwroot\video\test.wmv -y -f image2 -t 0.001 -s 100x100 -ab 30 -ar 22050 C:\inetpub\wwwroot\video\testing.flv"
/JohanSv:FFMPEG Rättighet
men har ni lyckats med att få igång den?
Jag har nämligen exakt samma problem med att få ffmpeg att lira...
JAg har win 2003 server med IIS6
Har även gett hela mappen och destinationsmappen fulla rättigheter på alla möjliga vis jag kan tänka mig... Men jag kan inte för mitt liv få denna att fungera heller.
Har testat ovanstående förslag men samma fel här...
Permission denied (eller på sv som jag får , Åtkomst nekad)
Hade varit väldigt glad och tacksam om någon skulle kunna bidra med en lösning.Sv: FFMPEG Rättighet
Har tyvärr aldrig fått igång den.
Lyckas du så dela gärna med dig hur du gjorde.
Mvh Hassan