Hej, För att uppdatera flera poster gör du såhär: <?php include("MinaAnnonser.php"); ?> Jag har förstått att jag måste köra en loop för varje id. hey du killen, Varför gör du spy på folk? jag menar dej hassan, Alså första gången när jag klickade på din hemsida fick en annons som ser ut: http://img516.imageshack.us/img516/3567/tyththfgeh1.jpg Du måste ha stora problem så som du snackar på de viset. jag har inte sågt nåt, Om jag har fått detta i min datorn hur kan jag ta bort den?Uppdatera Flera ID samtidigt
Jag har ett formulär som ser ut såhär:
<code>
<form name="form6" method="post" action="admin.asp?update=allsongs&id=<%= Request.Querystring("id") %>&kat=<%= Request.Querystring("kat") %>&artistid=<%= Request.Querystring("artistid") %>&artistnamn=<%= Request.Querystring("artistnamn") %>">
<% Do Until Recset.EOF Or i >= 100
i = i + 1 %>
Back 1 step <br>
<%= i %>
<br>
<strong>Song name:<br>
<input name="namn" type="text" id="namn" value="<%= Recset("songnamn") %>" size="65">
<br>
Song Url:<br>
<input name="url" type="text" id="url" value="<%= Recset("songurl") %>" size="65">
<br>
Song Number:<br>
<input name="songnummer" type="text" id="songnummer" value="<%= Recset("songnummer") %>" maxlength="2">
<br>
Song ID:<br>
<input name="idnummer" type="hidden" id="idnummer" value="<%= Recset("id") %>" maxlength="2">
</strong><br>
<br>
<hr align="left" width="400">
<% Recset.Movenext
Loop %>
<br>
<input type="submit" name="Submit" value="Edit Songs!">
</form>
</code>
Det kan tex visa 5 st olika låtar med olika ID.
Nu vill jag uppdatera alla ID, hur gör jag?
Min update kod ser ut såhär, men det funkar inte:
<code>
Idnummer = Request.Form("idnummer")
Songnamn = Request.Form("namn")
Songurl = Request.Form("url")
Connect.Execute("Update song Set songnamn = '" & Songnamn & "',songurl = '" & Songurl & "' where id = " & Request.Form("idnummer") & "")
</code>
Har även testad med Where IN id, men då plussar den på allt.
Tacksam för svar.
Mvh HassanSv: Uppdatera Flera ID samtidigt
UPDATE tabell SET A = "b" WHERE ID IN(1,2,3)
/Johan
PS. Läs även på om vad SQL-injection innebär och hur du skyddar dej mot det.Sv: Uppdatera Flera ID samtidigt
och i 'MinaAnnonser.php' du ska ha vad du vill, Det som jag menar ;)Sv:Uppdatera Flera ID samtidigt
Det är det jag behöver hjälp med, hur koden ser ut.
tacksam för svarSv: Uppdatera Flera ID samtidigt
och nu får jag den even när jag är inte ens tittar på hemsidan.
Första gången jag har sett den och fick den när jag kom till din hemsida och varje 3 timmar får jag den igen.
Det är därför jag vill inte se hemsidor som det här bara full med virus och spy för att få pengar.Sv:Uppdatera Flera ID samtidigt
Min hemsida har bara adsense och adbrite annonser.
Du kanske har besökt nån annan sida och fått detta i din dator, ingen aning men ingen av mina 700 000 medlemmar har klagat.
Jag tipsar dig om att söka fakta, undersöka det hela innan du skriver sådana inlägg.
Jag vill inte diskutera detta mer med dig här i detta forum som respekt för Pelle och alla andra hjälpsamma personer.
HassanSv: Uppdatera Flera ID samtidigt
Vet du varför jag säger så för att när jag har sett din hemsida för första gången så fick jag annonsen från din hemsida,
Jag bryr mej ej, jag ska ta bort alla annonser jag ser från en program som min kompis har tipsat mej om den.
Och om att hjälpa jag vill hjälpa med vad jag kan hlälpa med, För låt om jag kan inte hjälpa, Men jag ska försöka att fråga min kompis om det här, ok? min kpmpis kan det här asp grejer, jag kan göra bara hrml sidor och lite php.