Kontot jag har på webbhotellet stödjer både asp och asp.net Har inte testat att göra så, men en annan lösning är att göra såhär istället: Tackar för detta! Jag har försökt själv i månader!! Man är tydligen för kass :( Ladda upp bilder till webbservern
Har en fråga, jag har byggt en site i asp och nu vill jag ladda upp bilder från webbgränssnittet till webbservern, men webbhotellet har ingen komponent för detta. Min tanke var att bygga en själv i .net.
Min fråga, kan man kombinera både asp och asp.net samtidigt. Om jag har ett formulär (enctype="multipart/form-data") i en .asp-fil och använda .net koden för bilduppladdningen.
Är möjligt. Hur kommer jag åt bilduppladdningsfunktionen från en asp fil till en aspx-fil?Sv: Ladda upp bilder till webbservern
http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=16
/JohanSv: Ladda upp bilder till webbservern
Ändrade lite dock i en sökväg för att få bilderna (som jag använder koden till) att hamna under en bilder-mapp på webbservern:
Set MyFile = ScriptObject.CreateTextFile(Left(Server.mappath(Request.ServerVariables("PATH_INFO")),pathEnd)&"/bilder/uploaded"&filename)
Där la jag till /bilder/
Mvh Johan