Tjena!! troligen är inte fältet "" utan null Fick det att funka genom att först lägga innehållet i en variabel och sen kolla med "If Len(Variabel) > = Then". La jag inte innehållet i variabeln först ville det ej fungera. Nåja, nu funkar det i alla fall, tack så mycket.ASP +MySQL TEXT
Håller på med en asp function som ska hämta data ifrån en MySQL databas och har efter lite om och men fått det att funka. Nu är problemet att jag konverterade om ett fält i databasen från varchar till TEXT. Efter det så vill inte två fält skrivs ut.
Jag har en if sats som kollar om fältet är tomt och om jag tar bort den raden fungerar det, fast jag vill ha den där eftersom jag inte vill att posten skall skrivas ut om posten är tom.
Här är koden som det berör:
<code: asp>
If not objRS.Fields("FÄLTNAMN") = "" Then
%>
<B class="bildtext">Skriver till: </B> <%Response.Write (objRS.Fields("FÄLTNAMN")) %><BR>
<%
End If
</code>
objRS är resultatet efter en SQL sats som hämtar allt ifrån databasen, den fungerar eftersom allt annat visas.
Någon som kan ge ett tips om varför det inte vill fungera efter att jag konverterade in fältet i databsen till TEXT?Sv: ASP +MySQL TEXT
du kan t.ex kolla längden på fältet (len) för att kolla både "" och null samtidigt (dvs istället för att köra: if myString = "" or myString = null then så kör du: if len(myString) = 0 then)Sv:ASP +MySQL TEXT