Hej! Testa Mitt förslag är att titta på wget. Du borde kunna slänga på lite parametrar för att filtrera vilka sidor den ska hämta, och vilka url:er den ska spara (i ditt fall alla bilder, och den ska hålla sig inom siten. ev sätta upp lite villkor för hur den ska spindla runt för att du ska slippa ladda ner samma blogginlägg om och om igen)kopiera bilderna från bloggen
En fråga ang. min blogg - har använt wordpress mu från loopia tidigare, och nu har jag installerat en manuell blogg (så manuell som wordpress kan bli, det mesta sköter den ju helt själv ;-) ).
Nu till problemet - loopia ger ingen ftp access till bloggarna de erbjuder i MU miljö. Jag har hundratals bilder som jag nu vill kopiera över till min nya blogg, och jag vill såklart behålla dem i samma katalogstruktur som de är, eftersom bloginläggen som länkar in bilderna har länkadressen kvar statiskt även om jag importerat allt innehåll på bloggen till den nya bloggen.
Finns det något smart sätt, program etc. för att kopiera ner alla dessa bilder till min hårddisk för att sedan kunna lägga upp dem på nya bloggen?
Exempelvis kopiera allt från nedanstående, och behålla underkatalog-strukturen på det hela?
http://minblogg.domain.se/files/...Sv: kopiera bilderna från bloggen
Arkiv / spara som / filformat:hela webbsidan (om du använder IE)Sv: kopiera bilderna från bloggen