hur gör jag för att radera en rad i en textfil med ASP? förslag: skicka med en querystring "start". Eller så höjer du värdet på timeout? Du har inte "shell access" på webbhotellet? Om man har det kan man låta MySQL läsa in filen direkt i stället för att låta det gå via ASP eller PHP. Tack för alla svar! Att man kan ssh:a in (oftast, även telnet förekommer, men det är osäkert) och kan köra "commandline" på servernradera rad i en textfil
Har problem med att det tar för lång tid att behandla filen, skall läsa in en fil med ca 10,000 rader till en MySQL db, men får Server TimeOut efter ca 900 rader. Tänkte att det kanske fungerar att läsa in ca 500 rader och radera dom 500, och sedan starta om scriptet genom att köra response.redirect. Hoppas på att det löser timeOut problemet?
Går det att välja vilket radnummer man skall börja läsa på i textfilen?
Har slitit mitt hår ni i två dagar utan att hitta någon lösning på problemet.
Tyvärr kan jag inte använda en access db på web hotellet
Mvh FredrikSv: radera rad i en textfil
Innan du börjar mata in i mysql så kör du en loop som läser "start" rader ifrån filen utan att bry sig, sedan läst och matar in t.ex. 400 rader till mysql. Efter det så körs en redirect till samma sida med "start" = "start" + 400Sv: radera rad i en textfil
Dessutom kanske du ska se över din databaskoppling/sql, kanske det går att optimera?
Om det är rader med data och du kör en SQL fråga för varje rad, kanske du kan utnyttja MySQLs möjlighet att lägga in flera rader på en och samma gång?Sv: radera rad i en textfil
Sv:radera rad i en textfil
Vad innebär det att man har "shell access"?
Mvh FreddeSv: radera rad i en textfil