Jag håller på och programmerar en funktion på en hemsida gällande WebTV. Använder mig av en accessdatabas. Hej! Man ska nog inte sitta för länge och programmera.. Det funkar utmärkt nu. Stort Tack!=)Får inte mitt WebTV script att funka:(
<%
iNewsId = Request.QueryString("newsID")
If iNewsId="" Then
iNewsId = 1
end if
'SKAPAR OBJEKT OCH CONNECTION MED DATABASEN
Set objDb = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("db/film.mdb")
objDb.Open strDSN
strSQL = "SELECT newsID, Filnamn FROM nyheter ORDER BY newsID DESC"
Set objRS = objDb.Execute(strSQL)
%>
<OBJECT ID="MediaPlayer" WIDTH="450" HEIGHT="350" CLASSID="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
STANDBY="Loading Windows Media Player components..." TYPE="application/x-oleobject">
<PARAM NAME="FileName" VALUE="public_film/<% =objRS("Filnamn")%>">
<PARAM name="autostart" VALUE="true">
<PARAM name="ShowControls" VALUE="true">
<param name="ShowStatusBar" value="true">
<PARAM name="ShowDisplay" VALUE="false">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" SRC="public_film/<% =objRS("Filnamn")%>"> NAME="MediaPlayer"
WIDTH="450" HEIGHT="350" ShowControls="1" ShowStatusBar="0" ShowDisplay="0" autostart="0"> </EMBED>
</OBJECT>
<%
objRS.Close
Set objRS = Nothing
%>
Det funkade till en början men sedan när jag provade att lägga flera poster i databasen så visar scriptet en och samma film trots att ID ändras. Något är tokigt men jag ser inte vad. Så alla tips välkommnas.
Vid kontroll av själva funktionen verkar inte objRS fungera då samma värde står kvar trots ID byte.Sv: Får inte mitt WebTV script att funka:(
Med din sql-fråga tar du ju inte ut ett specifikt id i databasen, utan alla filmer.
Du kan väl ange "SELECT newsID, Filnamn FROM nyheter WHERE newsID=" & iNewsID.
Jag kan nämligen inte se att du använder variablen iNewsId någonstans i koden.
Eller har jag fel?
mvh PerSv:Får inte mitt WebTV script att funka:(