När man loggar in i systemet sätter jag olika tider på session.timeout beroende på roll. Problemet är att session.timeout bara sätts vid inloggningen. Är jag aktiv igen inom 10 min vill jag att tiden för sessionen ska nollställas. Om du vid inloggning sätter en timeout (säg 10 min) så kommer den gälla under hela sessionen, det är alltså 10 min efter senaste request som gäller hela tiden. Så om besökaren gör en request efter 9 minuter så är det 10 minuter efter den tiden som gäller. Är det inte så du vill ha det? Jag vill styra så att exempelvis admin har ex 20 min och user 10 min. Gör admin något på sidan ska sessionen för honom återställas till 20 min. Gör user något ska sessionen återställas till 10 min. Vad menar du med "återställas"? Så som jag tolkar det du skriver så är det precis så det fungerar som standard. Du sätter timeout en gång sedan gäller det för hela sessionen. Vad har du för problem, hur beter det sig för dig?Olika tider på session.timeout beroende på roll
Kan man styra i global.asa tiden för de olika rollerna tex
If session("role") = then
session.timeout = 10
else
....Sv: Olika tider på session.timeout beroende på roll
/JohanSv:Olika tider på session.timeout beroende på roll
Var styr jag detta. Kan jag göra det i global.asa?Sv: Olika tider på session.timeout beroende på roll
/Johan