Hej, Hur ser motsvarande rad ut i testscritptet som fungerar? Körs testscriptet på samma site på servern? Ja testscriptet körs på samma site.. Koderna är helt annorlunda och jag hittar inget med: Googlade lite snabbt på freeaspupload, och det är ingen komponent, det är bara ett rent asp-script. Så ditt testscript har absolut ingenting att göra med komponenten aspSmartUpload. Förslagsvis ser du till att installera komponenten på servern (för det verkar inte som att den är det på korrekt sätt), eller konverterar ditt script till att använda t.ex. FreeASPUpload som inte kräver någon installation av någon komponent på servern Oskar, det hade ju verkligen förklarat saken. Grejen är att komponenten ska vara installerad, t.om enligt teknikerna såg allt rätt ut. Men jag ska kolla upp det för det låter verkligen som du har rätt.. Enligt felmeddelandet låter det som att det inte är korrekt installerat, alternativt något rättighetsproblem. aspsmartupload finns inte heller någon bra dokumentation på längre och inte heller någon support då produkten verkar ha utgått.AspSmartUpload
Jag har använt ett bra script för att ladda upp bilder till min hemsida (På 2-3 olika hemsidor) som fungerar utmärkt.
Nu behövde jag detta script på en ny hemsida, på en server i england. Vi har installerat komponenten och AspSmartUploads Test/standard sida fungerar men inte mitt script. Mitt script är direkt nödvändigt då jag använder en del funktioner som inte den här standardsidan gör.
Tänkte höra om någon känner till AspSmartUpload bra och vet varför den gnäller på denna raden:
----
If Request.QueryString("action") = "upload" Then
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload
mySmartUpload.MaxFileSize = Request.ServerVariables("CONTENT_LENGTH")/1000
Response.Write("MaxFileSize=" & mySmartUpload.MaxFileSize & "<br>")
----
Felet blir "Server.CreateObject FAILED"
Vet någon vad detta kan bero på? Allt verkar vara rätt installerat och teknikerna på servern säger oxå att allt såg rätt ut. Mer kunde dom inte hjälpa mig med :( Så nu skriver jag här och hoppas någon kan hjälpa mig.Sv: AspSmartUpload
/JohanSv:AspSmartUpload
"Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload"
Det är lite smågrekiska för mig kan jag erkänna, men eftersom det funkar på mina andra webhotell så borde det fungera här oxå..
Vet inte riktigt vilken rad i testscriptet som motsvarar det andra, men kan klistra in några rader.
-----
Set streamTest = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
-----
Set Upload = New FreeASPUpload
Upload.Save(uploadsDirVar)
-----
Dim diagnostics
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") <> "POST" then
diagnostics = TestEnvironment()
-----
Vet inte om du blir klokare, men scripten ser verkligen helt olika ut.. Skickar gärna hela scriptet (båda) Men ser väl inte så vackert ut i forumet :)Sv: AspSmartUpload
Sv:AspSmartUpload
Sv: AspSmartUpload
/JohanSv: AspSmartUpload
Har du möjlighet att installera en annan komponent så gör det. ASPUpload kan jag rekommendera för asp