Jag har en blogg, där jag skulle vilja visa en sida en gång för en besökare, och när den besökaren klickar på en länk, så sätts en cookie, och den sidan visas inte längre, utan man kommer till vanliga startsidan. Förstod inte allt du skrev men jag skulle göra så här Ska se om jag kan förklara lite bättre nu ikväll. Never mind, jag fick det att lösa sig genom min lösning som jag hade från början, bara det att jag inte får uppdatera något på bloggen förrän jag är klar med reklamen.Problem med att visa en sida en gång med hjälp av cookies.
Jag skapade en sida, default.asp, där jag visar den sida som skall visas en gång, sen så skickas man vidare till index2.htm.
Detta funkade perfekt på min egen server, men inte på bloggservern, då jag inte kunde döpa om vanliga index.html till index2.htm. Då blev allt fel med designen.
Så, mitt problem är som följer.
Hur kan jag visa en sida, som skapar en cookie för en ny besökare för att sen inte visas fler ggr, utan att jag ändrar index.html som startsida?
Hm, är seg i kolan, men hoppas att jag har förklarat någorlunda.Sv: Problem med att visa en sida en gång med hjälp av cookies.
Någonstans på index.asp ska du ha den här koden:
<code>
//If cookie finns
//Response.Redirect ("index2.html")
//End if
// Skapa Cookie
</code>
Självklart måste den skrivas om till korrekt asp vilket jag inte minns hur det skrivs men det vet du säkert själv.Sv:Problem med att visa en sida en gång med hjälp av cookies.
Jag vill ha en sida som visas när man går in på min sida, t ex default.asp. Där ordnas allt med cookies och liknande.
När cookien är satt, så skall man skickas till index.html.
Dessa två saker har jag redan en lösning på, men mitt problem är att jag måste ha en fil som heter index.html, detta styrs nämligen av bloggplattformen
Jag testade att byta namn på min index.html till index2.html, men då ändrades min design, vilket nog beror på bloggplattformen. Alltså måste jag ha både default.asp och index.html.
Kan jag på något sätt använda mig av både default.asp och index.html på min sida?
Jag hoppas att det är lite mer klart nu.
Det jag är ute efter att göra, är en sida som visas för en användare, när man klickar sig vidare så skapas en cookie, och man skickas vidare till vanliga sidan. Detta utan att påverka index.html.Sv: Problem med att visa en sida en gång med hjälp av cookies.
Tack för hjälpen ändå!