Idag när jag lägger in en produkt i min databas får denna ett ID t.ex. 1844. När jag sen länkar via sidan blir länken produkt.asp?ID=1844. När man söker på google och så kommer inte produkten med, så jag skulle vilja ha att URL:en blev istället t.ex en_röd_tröja_1844.asp. Du behöver någon form av url rewrite i form av antingen asp.net eller en isapi-dll. Okej, hur kan en sån sträng se ut? Skulle man inte bara kunna skriva så här? produkt.asp?ID=1788?text=En röd tröja Meta-taggarna har ingenting med url:en att göra. Angående att lägga med parametrar i querystringen resp. att köra med rewrite: kolla på något seo-forum, har ingen aning om vad google tycker. "Jag tänder på röda tröjor" Okej, tänkte iofs inte på google och så, men det ser bättre ut att se artikeln i url:en anser jag. Om det bara är det att produkten inte kommer med på Google, tror jag att det räcker att byta namn på parametern. Jag har läst att Google inte tar med länkar där parametern heter ID.Hur får man mer innehållsrika länkar?
Hur gör jag lättast, eller är detta dumt att göra? Hur gör de "stora" sidorna?Sv: Hur får man mer innehållsrika länkar?
Sv:Hur får man mer innehållsrika länkar?
Eller då får man inte med det i meta taggarna?Sv: Hur får man mer innehållsrika länkar?
Sv: Hur får man mer innehållsrika länkar?
Då får du många besökare :-) FjollorSv:Hur får man mer innehållsrika länkar?
Kan inte mycket i aspx men går det i vanlig asp/access databas? Servern måste väl skapa en ny binär fil för att kunna skriva .asp efter väl? Det är detta jag hänger upp mig på, eller skapas dessa när man lägger in produkterna i t.ex sin admin sida?Sv: Hur får man mer innehållsrika länkar?