Hej! Du vill alltså sätta en förvald fil till användaren. Nej jag vill att den ska starta i en vald mapp inte valja en fil! Samma grej. Om du kan göra det så är det lättare att lura användaren att skicka en viktig fil genom att peka på en viss mapp.Browse button men ej upload
Sitter med ett litet problem.
Var ett tag sen jag sysslade med File men detta handlar inte om upload. Jag bygger portalen pa jobbet och har fastnat pa foljande dilemma. Nar jag ska skriva ut ett databas varde i VALUE filed for input type="file" kommer inte vardet fram, med TYPE="text" funkar det fint.
Koden
<code>
Response.Write "<tr><td valign=""top""><b>Source to Application</td><td valign=""top"">
<input type=""file"" name=""AppSource"" value=""" & Replace(Rs("AppSource"),"/","\") & """ class=""textruta2"">
</td></tr>"
</code>
Sjalva tanken med browse ar for att vi enkelt ska kunna bladdra i natverket for att pa enkelt satt fa fram network path till ett excel dok. etc etc.
Hoppas ni forstar mitt problem.
Dessutom, kan man pa nagot satt stalla in i kod sa att nar anvandarna klickar pa browse ar det alltid samma mapp den borjar i..
tacksam for svar!!!!Sv: Browse button men ej upload
Detta skulle, om det var möjligt, utgöra en enorm säkerhetsrisk. Tänk dig att du med JavaScript sen automatiskt gjorde Submit på Formuläret. Då skulle du kunna sno användares filer.
Gissa varför webbläsaren inte låter dig göra detta :)Sv:Browse button men ej upload
Sv: Browse button men ej upload