Hej! Du ska bara öppna en gång och stänga en gång för hela sidan. Det är onödigt att öppna/stänga vid varje action. Jag har en includefil i början av sidan som öppnar databasen och en i slutet som stänger den, alltså inget därimellan. Felmeddelanet som kommer upp säger att det är fel i includefilen som öppnar databsen. Har kört sidan i 2 år på en domän, bytte domän fast det ligger på samma webbhotell och nu börjar det komma upp felmeddelanen ca 1-2 gånger / vecka. kommer inte ihåg vad det står, men sidan visas inte. bara felmeddelandet. Återmommer med text när den hängt sig nästa gång. Provider error '80004005' Du kan testa googla "80004005" KAn det var att detta inträffar när det sker en backup på din site?Stänga databasen
Jag har en access databas och jag undrar om jag använder en länk som ser ut ungefär
Sidap.asp?action=updatera. skall man stänga databasen efter varje action eller räcker det med att stänga den i slutet av sidan?
Jag har någon sql på varje action och sidan hänger sig ibland, kan det bero på att jag inte stänger databasen efter varje action?
mvh JockeSv: Stänga databasen
Vad händer när dne hänger sig?Sv:Stänga databasen
Sv: Stänga databasen
Unspecified error
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("databas")
så här lyder felmeddelandetSv:Stänga databasen
bland annat ser jag att det står:
This usually means that the MDB file is open in a copy of Access on the server, or Visual InterDev is open and has an active connection to the database — see KB #174943. You may just have incorrect permissions for IUSR_machineName (see KB #253604). This can also mean you are attempting to connect to an MDB file on a remote share; if so, see Article #2168 and KB #189408 for more information. See KB #315456 and PRB: "Disk or Network Error" o... for information on correcting the permissions on your %TEMP% folder. See KB #166029 for information on configuring credentials for authenticated users connecting to an Access database file. For other possible reasons, see KB #306269.
http://tutorials.aspfaq.com/8000xxxxx-errors/80004005-errors.html
Men testa googla det, jag fick många träffar men du vet nog bäst själv vad som stämmer in på ditt problem.Sv: Stänga databasen
Att filen då är låst på något sätt?