Hej. Jag gissar att ditt webbhotell infört någon form av restriktion. Det är vanligt nuförtiden. Exempelvis att du bara får skicka från din egen mailadress, att det krävs user/password för att skicka eller ett maxantal mail per dag. Mycket möjligt, men jag tror inte att det är det som är problemet. Ballou säger inget om det på sina supportsidor, dessutom funkade det som sagt fram till ungefär 23.00 i går kväll. Verkar skumt att dom skulle införa begränsningar vid den tiden... Kanske markeras ditt mail som spam och fastnar i nåt filter. Ballou har ändrat sin CDONT till CDOSYS, Jag har också Ballou som leverantör och nedanstående kod fumkar för mig därIngen epost skickas
Jag har aspsida som skickar mail till en epostadress, men sedan jag senast var inne och pillade på koden har det slutat fungera. Varför funkar inte detta? Sidan körs och jag får inget felmeddelande, men något mail kommer inte fram.
Så här ser koden ut:
Set myMail=CreateObject("CDO.Message")
myMail.Subject="Resultat"
MyMail.From="adress@xxx.se"
myMail.To= mottagare
myMail.TextBody="Hej. Det här är ett automatiskt meddelande från bla bla bla. "&namn&" i klass "&Request.QueryString("select_klass")&" fick ihop "&rattasvar&" rätta svar på tiden "&tid&" sekunder. OBS! Du kan inte svara på detta mejl!"
myMail.Send
set myMail=nothing
Vad har jag missat/gjort fel? Variabeln "mottagare" innehåller korrekt epostadress, det har jag kontrollerat. Dessutom funkade det fram tills igår, och jag har inte ändrat på den biten.
/PeterSv: Ingen epost skickas
Sv:Ingen epost skickas
/PeterSv: Ingen epost skickas
Testa med autentisk text i subject och body.Sv: Ingen epost skickas
<code>
Set objCDO = Server.CreateObject("CDO.Message")
With objCDO
.To = mottagare
.From = Din mail
.Subject = "Resultat"
.TextBody ="Hej. Det här är ett automatiskt meddelande från bla bla bla. "&namn&" i klass "&Request.QueryString("select_klass")&" fick ihop "&rattasvar&" rätta svar på tiden "&tid&" sekunder. OBS! Du kan inte svara på detta mejl!"
Set objCDO = Nothing
</code>
Kolla denna länk http://support.ballou.se/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=262&nav=0,29