Hej, Svårt att svara på utan att se koden. Du kan väl posta det som inte fungerar så finns det säkert någon som kan svara på vad som behöver ändras. Hela mitt problem börjar med detta felmeddelande: Har du installerat någon driver för MySQL? I sådana fall, vilken? Kolla in exemplet på connectionstrings.com: Det är ett av problemen, jag har one.com som webhotell, och de enda connectionstringsen som de har som hjälp i sin faq är för php. Då får du nog kolla med supporten hur den ska se ut. Jag hittade heller ingen information om det på deras sida. Hittade faktiskt inget om ASP-stöd alls. Jag kollade med one.com, och de har min sida på en gammal server, så det finns asp-stöd iaf. Om inte supporten kan svara på det så blir det nog svårt... I det läget skulle jag nog fundera på att byta hotel.Göra om ett script från access till mysql?
Nu vänder jag mig till er för att få lite hjälp, mysql-handikappad som jag är.
Jag har hittat ett superfint script, som ger en rating-funktion på ens inlägg.
http://www.chrishardy.co.uk/asp/scripts/accessible-star-ratings/
Det använder sig av en access databas, vilket jag normalt sett hade fixat att installera.
Dock är problemet det att mitt webhotell inte har stöd för Access, så jag måste konvertera scriptet till mysql.
Min fråga till er, är som följer...
Är det någon som lite snabbt kan kolla om det ens är möjligt att konvertera det hela? Jag själv tycker att det borde göra det, då det inte är så mycket kod som behöver ändras, vad jag tror iaf.
Om det är så att det går, då får jag klura lite och se om jag kan komma fram till något.
Skulle vara ytterst tacksamt!Sv: Göra om ett script från access till mysql?
/JohanSv:Göra om ett script från access till mysql?
Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
common.asp, line 76
Line 76-79:
<code>Sub RatingConnOpen
Set oRatingConn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
oRatingConn.Open sConnectionString
End Sub</code>
Min connectionstring ser ut så här:
<code>sConnectionString = "DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE="*****";UID="*****";PWD="******";"</code>
Det verkar som att jag fastnar redan vid min connectionstring, eller?Sv: Göra om ett script från access till mysql?
http://www.connectionstrings.com/mysql#p31
Den stringen som jag har, fick jag av one.com, men det verkar ju inte som att det funkar heller.Sv: Göra om ett script från access till mysql?
Dock så verkar det inte som att de kan ge mig en string som funkar, vilket jag tycker är märkligt.Sv: Göra om ett script från access till mysql?
/Johan