Efter en stunds arbete med min sida så kommer ett felmeddelande om att det är för många användare anslutna. Jag antar att det kan ha något att göra med att man inte har stängt en databaskoppling ordentligt. Jag har gått igenom all kod men kan inte se något fel någonstans. Det var väl det jag tänkte... Jaja, jag får väl gå igenom koden igen då. Det kan oxå vara så att du glömt stänga dem oxå: Jag blir nästan galen. Nu har jag gått igenom all kod och det är inget som är fel, ändå så blir det för många användare anslutna. det kanske är på servern det är för många anslutna? Jag kör PWS, men det är bara jag som använder den. Det är på min burk alltså, så det borde ju rent teoretiskt bara vara en användare. jo det är sant.. men har någon kommit över din ip kan man ju surfa på din server (om du inte har brandvägg).. men det verkat iof lite långsökt att någon i hemlighet ska surfa på din server Ja, lite långsökt verkar det, och jag har faktiskt en brandvägg med. Jag har win 2k pro och jag har höjt gränsen till 40 anslutningar.... du kan köra slinga över alla session som är aktiva för att se vilka som är anslutna .eller om det är för många oavslutat object variabler Verkar ju bra, hur gör man det då? PWS klarar max 10 samtidigt anslutna/sessioner samtidigt Hur lyckades du med det! Något register hack? i IIS för XP är det bara tt gå in på Egenskaper för servern och sedan välja antal anslutningas samt hur länge en anslutning ska hålla.. sen vet jag iof inte om det fungerer eftersom jag använder min server ensam ;) i XP så är det BARA XP Home Edition som har limit till 10 pers typ hmm... har hört att home edition inte har stöd för IIS, är det bara lögn?För många användare är anslutna...
Kan det vara något annat som strular, eller är det bara jag som inte har fattar hur man stänger en koppling klokt??Sv: För många användare är anslutna...
Tackar så mycket iaf.Sv: För många användare är anslutna...
<code>
rst.Close
set rst = nothing
con.Close
set con = nothing
%>
</code>Sv: För många användare är anslutna...
Kan det vara något annat som är fel förutom det tidigare nämnda?
Man vågar ju inte riktigt lägga upp sidan någonstans om det ska vara på det viset...Sv: För många användare är anslutna...
kör du på pws kan ju bara 8 eller 10 vara anslutna samtidigt (likaså med IIS på 2000 och XP)Sv: För många användare är anslutna...
Sv: För många användare är anslutna...
I PWS:en så tår det på "Aktiva anslutningar" allt mellan 1 och 12 när man surfar runt på sidan lite, just nu står den på 10 till exempel. Verkar inte helt bra... men jag vet inte.Sv: För många användare är anslutna...
Jag hade också ditt problem men det hälpte med att höja gränsen...Sv: För många användare är anslutna...
Fick precis reda på att om man använder frames (som jag gör) så räknas varje frame som en anslutning... kanske kan vara nå't att tänka på, med det är ändå för många anslutningar.Sv: För många användare är anslutna...
Om du har PWS och tittar på dina sidor och sen stänger sidan så lever sessionen vidare i 20 minuter (default). Det innebär att om du öppnar och stänger din browser 10 gånger under 20 minuter så kommer du fylla antal tillåtna sessioner på PWSen.
/JanneSv: För många användare är anslutna...
Jag hade för mig att begränsingen låg in 10 samtidiga connections till själva OS:et inte IIS:en.
- MagnusSv: För många användare är anslutna...
i XP Pro så hr du ingen max limit, utan kan då sätta 10000 anslutningar/Sessions om du så villSv: För många användare är anslutna...
du menar alltså att dte går att starta en server med XP och hosta sin sida på den (jag har nämligen fler än 10 aktiva besökare...)