Är det någon som använder eller har använt den webshop som Anna-Karin Söderberg har gjort och som finns här att ladda ner: http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=404 Jag har själv inte använt AKs skript men det borde inte vara speciellt svårt att fixa till, men det krävs ändringar lite varstans och det beror på hur man vill göra. Man kanske också ska säga att en typ 5 år gammal classic asp-lösning inte är något man bör utgå ifrån. Finns garanterat tusentals som är lämpligare idag. jag letade på nätet efter färdiga eller halv färdiga shoppar.... fann inga. däremot så fann denna som funkar bortsett från att storlek inte kan väljas för varje produkt.Webshop
??????
Det jag undrar är om någon har anpassat denna så man kan lägga upp en produkt och vid KÖP länken kan ange storlek...... som det är nu så måste man ju lägga upp 4 likadan produkter och ange olika storlekar på var och en av dem.....
Problemet för mej är inte så värst mycket produkt sidan som ska visa sakerna utan shBasket.asp -sidan som ska ta hand om produkten.....Sv: Webshop
Man kan använda sig av produktvarianter; att en produkt finns i x antal varianter och att detta måste väljas. Med denna metoden kan varje variant ha ett eget lagersaldo (vet inte om AKs skript har stöd för detta i nuläget).
Man behöver ta höjd för detta på produktsidan, varukorgen, kassasidan och i orderhistoriken.
på produktsidan behöver man dessutom validera (både med javascript och server-side) för att kontrollera om ett val är gjort, alternativt ha ett standardvärde.Sv:Webshop
(Jag har inte kollat i koden, men du kan ju börja med att kolla efter sql-injection...)
edit: jag kollade koden, se filen finalize.asp, så inser du förhoppningsvis att du inte ska fortsätta på det spåret.Sv: Webshop
Jag behöver heller ingen databas som håller koll på lagersaldot eftersom jag inte ska han något lager. Produkterna som ska säljas köps in efter hand som folk vill ha.
Det som ska säljas är tröjor, jackor, musmattor (finns visst de som använder sådana fortfarande) -saker med egna tryck. Därför kan jag intre ha ett eget lager eftersom att det inte är jag som ska trycka grejjerna.... tryckaren däremot har lagret, men han har jag inget med att göra bortsett från att jag beställer grejjer av han.
Behöver heller ingen betalnings rutin då sakerna som beställs antingen skickas mot PF eller hämtas mot betalning.
Det enda är "mina" besökare som ska kunna se vad som erbjuds. OCH jag vill inte lägga upp samma jacka 4-5 gånger.... hade varit mycket smidigare med en rullmeny där man smidigt och enkelt väljer storlek direkt.
Men sen å andra sidan så är det någon som har en färdig eller vet vart jag kan hämta den så är det välkommet.
Ska kanske nämna att det är till en liten förenings hemsida.... så trycket på sidan lär inte bli så stort. räknar med 100-200 besök på en månad varav 1 som handlar... givetvis så kommer det att vara stort besöks antal de 2 första månaderna, men sen kommer det att falla ner.....