Jag har en asp-sida med tillhörande stillmall i egen fil som anropas i headen som vanligt <b>Kör du samma webbläsare?</b> Ser du sidorna från samma maskin? Jag kör samma webbläsare i samma dator hela tiden. (IE8) Kan vara så att sidan blev cachad som sades i tråden. Skönt det löst sig i alla fall..CSS.Problem
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/styles.css" />
Problemet är att när jag kör koden lokalt på min dator, visas allt korrekt, men när jag lägger ut filerna på webb-servern på webb-hotellet och kör "skarpt", så flyttas de positionsangivna elementen några pixlar hit och dit.
Jag begriper inte detta.
Det är ju identiska filer på min lokala dator och på webb-servern och en och samma webbläsare?!?
Nån som har en bra ide?Sv:CSS.Problem
"Det är ju identiska filer på min lokala dator och på webb-servern och <b>en och samma webbläsare</b>?!?"
ThomasSv: CSS.Problem
Kan sidorna ha en master page som skiljer sig åt (av nån anledning?).
Får du samma effekt om du byter webbläsare/maskin?
Om du surfar in på css-filen ifrån webbläsaren, ser den då identisk ut i bägge miljöerna? Ibland kan den cachas så webbläsaren visar en ny sida mot en gammal css, men genom att surfa in på minwebbplats.com/css/styles.css så bör den ladda ner den nyaste css:en.
Om du inte redan har gjort det så skulle jag föreslå att du provar firefox med pluginen firebug. Inspektera det element vars position skiljer sig åt och jämför vilka stilar som har applicerats. Kan/får/vill du inte köra FF så funkar Developer tools till IE på liknande sätt och är nästan lika bra.Sv:CSS.Problem
Men av någon anledning har det rättat till sej och funkar nu trots att jag inte gjort något sedan problemet uppstod.
Jag skickade ett mail till min support på webbhotellet om problemet och jag misstänker att han har pillat i IIS:en på servern, men jag har inte fått något svar ännu, så jag vet inte vad som kan ha gjorts.Sv: CSS.Problem